مدیرعامل شرکت مترو تهران درباره آمادگی و مقاومت ایستگاه‌های مترو برای مواقع بحرانی و حملات تروریستی توضیحاتی داد.

مترو تهران چقدر در برابر حملات تروریستی و حوادث طبیعی مقاوم است

سلامت نیوز:  مدیرعامل شرکت مترو تهران درباره آمادگی و مقاومت ایستگاه‌های مترو برای مواقع بحرانی و حملات تروریستی توضیحاتی داد.

علی امام در گفت‌وگو با پانا در پاسخ به اینکه ظرفیت مترو تهران در برابر حملات امنیتی و تروریستی چقدر است؟ گفت: مخاطرات و بحران‌ها با هم متفاوت است. یکسری بحران‌ها امنیتی و حملات تروریستی مثل حمله تروریستی‌ای است که در ساختمان مجلس صورت گرفت که بعید می‌دانم در ساخت مترو در همه جای دنیا، حملات تروریستی در نظر گرفته شود.

مدیرعامل شرکت مترو تهران افزود: ممکن است فضای مترو برای پناهگاه در نظر گرفته شود. به عنوان مثال در کشوری همچون روسیه، در زمان جنگ جهانی دوم این افتاق افتاده است و مترو برای پدافند غیرعامل احداث شده است. در متروی تهران نیز ایستگاه قیطریه برای پدافند غیرعامل در نظر گرفته شده است.

وی تأکید کرد: مترو محل مناسبی برای پدافند غیرعامل است اما باید برای این موضوع طراحی شود که در طراحی‌های ما نبوده است و در طراحی‌های آتی باید تمهیدات پدافند غیرعامل مد نظر قرار بگیرد. البته مترو برای بحران‌های امنیتی طراحی نشده است و فقط برای حوادثی همچون سیل و زلزله به عنوان پناهگاه برای مردم می‌تواند پاسخگو باشد به ویژه در زلزله انتظار می‌رود که تونل‌ها و ایستگاه‌های مترو به نحوی طراحی شده باشد که در زلزله احتمالی تهران تخریبی صورت نگیرد و اگر خانه‌های مردم آسیب دید یکی از جاهایی که برای تردد امدادرسانی استفاده شود، تونل‌های مترو باشد.

مدیرعامل شرکت مترو تهران در پاسخ به این پرسش که اکنون متروی تهران چقدر در برابر زلزله مقاوم است، گفت: این موضوع باید بررسی شود چون مترو از 30 سال پیش ساخته شده است. ممکن است در ساخت ایستگاهی غفلتی صورت گرفته باشد که در زلزله بزرگ احتمالی تهران بخشی از آن آسیب ببیند اما استاندارد و طراحی چنین سازه‌هایی در دنیا مبتنی بر این است که بتواند در مواقع زلزله پاسخگو باشد و تخریب نشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha