جمعه ۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳
کد خبر: 278079

شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از افزایش غلظت ازن در بعدازظهر امروز و فردا (اول و دوم شهریور) در شهر تهران خبر داده و تاکید کرده است که احتمال ناسالم شدن هوا برای گروه‌های حساس وجود دارد.

هوای تهران برای حساس‌ها ناسالم می‌شود

سلامت نیوز:  شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از افزایش غلظت ازن در بعدازظهر امروز و فردا (اول و دوم شهریور) در شهر تهران خبر داده و تاکید کرده است که احتمال ناسالم شدن هوا برای گروه‌های حساس وجود دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا، نتایج حاصل از پیش‌بینی وضعیت هواشناسی در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان‌دهنده برقراری جوی نسبتا آرام و آسمانی صاف در بیشتر ساعات روز جاری (جمعه، اول شهریور) است و برای برخی اوقات وزش باد انتظار می‌رود که در کنار کاهش تردد خودروها، در بهبود نسبی کیفیت هوا تاثیرگذار خواهد بود.

بر اساس این گزارش، به تدریج در طول روز همراه با فراهم شدن شرایط لازم برای شکل‌گیری آلاینده ازن، طی برخی ساعات بعدازظهر بین ساعات ۱۳ تا ۱۸ افزایش نسبی در غلظت این آلاینده مشاهده شده که کاهش موقتی کیفیت هوا را در برخی مناطق شهر تهران به دنبال خواهد داشت.

رفته رفته با کاهش میزان ناپایداری جوی در شبانگاه همراه با افزایش حجم ترافیک، شرایط برای تجمع موقتی آلاینده‌ها به ویژه در مناطق پرتردد مهیا خواهد شد. این وضعیت جوی تا روز آینده همچنان ادامه خواهد داشت و همراه با ازدیاد تردد خودروها در نخستین روز کاری هفته، افزایش نسبی در غلظت آلاینده‌ها طی برخی ساعات صبحگاه شنبه دور از انتظار نخواهد بود.

با تداوم شرایط جوی نسبتا پایدار طی روز شنبه دوم شهریور و افزایش جزئی دما به همراه در دسترس بودن سایر عوامل لازم، در ساعات بعدازظهر روند افزایشی در غلظت آلاینده ازن مشاهده شده؛ به گونه‌ای که احتمال می‌رود بیشینه غلظت این آلاینده نسبت به روز جمعه از بزرگی بالاتری برخوردار باشد.

با توجه به افزایش موقتی غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق و آلاینده ازن طی برخی ساعات دومین روز از شهریور ماه ۹۸، انتظار می‌رود وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق پایتخت به طور موقت در شرایط نامطلوب به‌ویژه برای گروه‌های حساس قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha