شنبه ۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳
کد خبر: 278109

تحقیقات جدید پیوند بین مصرف آب فلورایده در مادران باردار و ضریب هوشی پایین فرزندانشان را بررسی می کند.

خطر مصرف آب فلورایده برای مادران باردار

سلامت نیوز: تحقیقات جدید پیوند بین مصرف آب فلورایده در مادران باردار و ضریب هوشی پایین فرزندانشان را بررسی می کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، افزودن فلوراید به آب آشامیدنی با هدف اصلی جلوگیری از پوسیدگی دندان و حفظ سلامت دهان و دندان، معمولا از اقدامات بهداشتی عمومی در بعضی از کشورهاست.

با این حال، اخیراً نگرانی هایی در مورد ایمنی فلوراید وجود دارد. مطالعات مشاهده ای قبلی ارتباط بین قرار گرفتن در معرض آب آشامیدنی فلورایده و نمرات هوشی پایین در کودکان را نشان داده اند.

فلوراید می تواند از جفت عبور کند، و تمایل به تجمع در مناطق مغز مسئول یادگیری و حافظه دارد.

در حالیکه مطالعات مشاهده ای قبلی ارتباطی بین نوشیدن آب فلورایده و کاهش ضریب هوشی کودک پیدا کرده است، خطر مصرف آب فلورایده را در هنگام رشد مغز جنین ارزیابی نکرده اند.

بنابراین ، مطالعه ای جدید تعدادی از مادران و فرزندان آنها را که در شش شهر در سراسر کانادا سکونت داشتند مورد بررسی قرار داد.  کودکان ۳-۴ ساله که ۴۱٪ از آنها در جوامعی با آب لوله های فلورایده زندگی می کردند.

محققان از دو روش قرار گرفتن در معرض فلوراید در دوران بارداری استفاده کردند: آنها از داده هایی در مورد “غلظت فلوراید ادراری مادر (MUF)” و همچنین گزارش خود مصرف آب شیر و سایر نوشیدنی های حاوی آب مانند چای و قهوه استفاده کردند.

این تیم برای عواملی مانند متابولیسم فلوراید و توانایی های فکری کودکان تنظیم شده بود. در نهایت تجزیه و تحلیل ها نشان داد بین افزایش ۱ میلی گرم در لیتر در MUF و امتیاز IQ با امتیاز ۴/۴ پایین تر در پسران ارتباط وجود دارد. از طرف دیگر، ارتباط  آن با نمرات ضریب هوشی دختران از نظر آماری ناچیز بود.

در پایان نتایج تحقیقات نشان داد که قرار گرفتن در معرض فلوراید در دوران بارداری با اثرات منفی بر رشد فکری کودکان همراه است، و این نشانگر نیاز احتمالی به منظور کاهش مصرف فلوراید در دوران بارداری است.

منبع: www.medicalnewstoday.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha