یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۵
کد خبر: 27815
سلامت نیوز : بیشتر موارد ابتلا به یبوست به ویژه در کودکان، نیاز به درمان خاصی ندارد و فقط با اصلاح شیوه های زندگی از جمله تغذیه مناسب و اصولی،این مشکل شایع برطرف می شود.
نادر شریف زاده،متخصص بیماری های گوارشی درگفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اظهار داشت:یبوست یکی از اختلالات و مشکلات بسیار شایع گوارشی است که در آن مدفوع به دلیل سفتی به راحتی از روده ها خارج نمی شود.

وی با بیان اینکه علل گوناگونی در بروز یبوست نقش دارند،تصریح کرد:تغییر در عادات غذایی، نوشیدن مایعات به ویژه آب به میزان کم،به هم خوردن نظم طبیعی و روزمره زندگی،مصرف برخی از داروها و بی توجهی به نیاز بدن به اجابت مزاج،از مهمترین دلایل ابتلا به یبوست است.

شریف زاده تاکید کرد:برخی از افراد و والدین تصور می کنند که برای بهبود و رهایی فرزندشان از یبوست،درمان های تخصصی نیاز است؛درحالی که بیشتر موارد ابتلا به یبوست به ویژه در کودکان،نیاز به درمان خاصی ندارد و فقط با اصلاح شیوه های زندگی از جمله تغذیه مناسب و اصولی،این مشکل شایع برطرف می شود.

وی یادآور شد:نوشیدن مایعات به ویژه آب به مقدار کافی،پرهیز از مصرف غذاهای سنگین توسط کودک،مصرف غذاهای حاوی فیبر همچون میوه ها و سبزی ها،پرهیز از مصرف نمک و غذاهای پرچرب و تغذیه انحصاری کودک با شیر مادر در سنین کمتر از 6 ماهگی،از جمله راه های پیشگیری از یبوست به ویژه در کودکان است.

شریف زاده تصریح کرد:چنانچه مشکل کودک مبتلا به یبوست پس از مدت چند هفته تا چند ماه برطرف نشد؛باید در اولین فرصت به پزشک معالج مراجعه کرد؛چراکه ممکن است کودک به نوع مزمن یبوست مبتلا شده باشد.

این متخصص بیماری های گوارشی،خاطرنشان کرد:مهمترین نشانه یبوست مزمن،دفع مشکل و دردناک مدفوع است و فرد مبتلا برای اینکه مشکلش تشدید نشده و سیستم گوارشی او آسیب نبیند،باید تحت درمان قرار گیرد./ز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha