سلامت نیوز :  رییس بیمارستان مسیح دانشوری گفت : واکسن آنفلوانزا تا 80 درصد به کاهش ابتلا به این بیماری - بویژه در کودکانی که دچار بیماری مزمن ریوی هستند - منجر می شود.
 
به گزارش ایرنا ، دکتر علی اکبر ولایتی در حاشیه همایش سالیانه انجمن پزشکان کودکان ایران افزود : اولین واکسنی که برای کودکان پس از 6 ماهگی تزریق می‌شود واکسن آنفلوانزاست که باید در دو مرحله و به فاصله یک ماه استفاده شود.
وی با بیان اینکه این واکسیناسیون در پیشگیری از ابتلا به آنفلوانزا به ویژه در کودکانی که زمینه بیماری مزمن ریوی دارند تا 80 درصد موثر است خاطر نشان کرد : درسال 88 شاهد همه‌گیری جهانی آنفلوانزای نوع خوکی در کشور بودیم که در برخی مراکز به صورت متمرکز این موضوع به لحاظ آزمایشگاهی و بالینی بررسی شد و خوشبختانه در این شرایط آسیب کمتری به جامعه انسانی رساند.
ولایتی ادامه داد: یکی از این مراکز بیمارستان مسیح دانشوری بود که از سال 88 تا اواخر سال 89 تحقیقاتی را در این زمینه صورت داد که نشان می‌داد این بیماری کاهش یافته است. اما نباید از اپیدمی آنفلوانزای خوکی در جهان و آنفلوانزای فصلی در کشور غافل شد.
وی خاطر نشان کرد : کودکان زیر سنین زیر 5 سالگی و افراد مسن بالای 60 سال جزو گروه های آسیب پذیر جامعه هستند و سالانه یکبار می بایستی واکسن آنفلونزا به این گروهها تزریق شود.
برای این گروهها نیاز است که سالی یکبار واکسن آنفلوانزا تزریق شود.
ولایتی اضافه کرد : در مورد کودکان زیر 5 سال لازم است این واکسن تمدید و تکرار شود که در پیشگیری از آنفلوانزا از اهمیت زیادی برخوردار است .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha