سلامت نیوز :"اتیسم" یك نوع اختلال مغزی است كه در آن پردازش اطلاعات درمغز به خوبی صورت نگرفته و پسران تا 4 برابر بیشتر از دختران به این بیماری مبتلا می شوند.
سهیل صالحی،روانشناس بالینی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود:"اتیسم" یك نوع اختلال مغزی است كه درآن پردازش اطلاعات در مغز به خوبی صورت نگرفته و در نتیجه كودك درزندگی روزمره خود به ویژه در تعامل و ارتباط برقراركردن با دیگران دچار مشكلات زیادی می شود.

وی افزود:كودك مبتلا به "اتیسم" برخلاف سایر كودكان به جلب توجه دیگران اهمیت نمی دهد رفتارهای دیگران را به خوبی درك نمی كند،بی دلیل خوشحال شده و می خنند و یا اینكه گریه می كند،در برقراری ارتباط كلامی با دیگران دچار مشكل شده و دربرابر عوامل محیطی به شدت واكنش نشان می دهد.

صالحی با اشاره به اینكه علایم بیماری "اتیسم" به طورمعمول در سنین كودكی و در كودكان كمتر از سه سال بروز می كند،تاكید كرد:"اتیسم" هم دركودكان پسر و هم دركودكان دختر شایع است،اما براساس شواهد موجود پسران تا 4 برابر بیشتر از دختران به این بیماری مبتلا می شوند.

این روانشناس بالینی یادآور شد؛علت دقیق "اتیسم "تاكنون مشخص نشده است،اما به نظر می رسد كه تاثیر برخی از مواد سمی بر روی ژن ها و ایجاد مشكلاتی همچون جهش ژنی در مغز می تواند یكی از دلایل بروز اتیسم باشد.

وی خاطرنشان كرد:هرچند كه "اتیسم" درمان قطعی ندارد،اما مراجعه به موقع و زودرس به پزشك و متخصص مربوط و انجام دقیق دستورات درمانی می تواند به كاهش شدت بیماری و ارتقای كیفیت زندگی كودك كمك زیادی بكند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha