سلامت نیوز :در پی نابینایی آمنه به علت پاشیده شدن اسید به چشمهایش، رئیس انجمن چشم‌پزشكان ایران گفت: اگر میزان اسید پاشیده شده به چشم در حدی باشد كه التهاب درون چشم و زخم قرنیه را به وجود آورد، برای درمان می‌توان از پیوند قرنیه و سلول‌های بنیادین استفاده كرد.

هرمز شمس در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: پاشیده شدن اسید به چشم، در ابتدا سوراخ شدن قرنیه را به دنبال دارد و وارد شدن این ماده خطرناك به چشم می‌تواند نابینایی را برای فرد به وجود آورد.

وی بالا رفتن فشار چشم را یكی دیگر از مشكلاتی دانست كه بر اثر وارد شدن اسید به چشم ایجاد می‌شود و گفت: این ماده خطرناك می‌تواند زخم قرنیه را به وجود ‌آورد و باید اقدامات درمانی جدی برای بیمار انجام شود.

رئیس انجمن چشم‌پزشكان ایران در خصوص اقدامات درمانی برای افرادی كه به دلیل پاشیده شدن اسید به چشم بینایی خود را از دست داده‌اند، بیان داشت: اقدامات درمانی بستگی به میزان تخریب چشم توسط این ماده دارد، اگر میزان اسید پاشیده شده به چشم در حدی باشد كه التهاب درون چشم و زخم قرنیه را به وجود آورد، برای درمان باید از پیوند قرنیه و سلول‌های بنیادین استفاده شود.

شمس در ادامه افزود: البته باید به این نكته توجه داشت كه با انجام چنین اقدامات درمانی ممكن است فرد نتواند بینایی خود را به دست آورد؛ زمانی كه اسید یا هر ماده شیمیایی به چشم برخورد كند، باید فوراً با آب سرد شست‌وشو داده شود چرا كه این كار می‌تواند از عوارض بعدی آن جلوگیری كند.

وی خاطرنشان كرد: حوشبختانه در كشور برای معالجه هر نوع بیماری ‌و آسیب‌های چشمی، متخصصان و امكانات خوبی داریم و كشور ما از این نظر بی‌نیاز است؛ به طوری كه تمام امكانات به‌روز دنیا را در اختیار داریم و نیازی نیست تا این دسته از بیماران برای مداوا به خارج از كشور اعزام شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha