یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۳
کد خبر: 27823
سلامت نیوز : غذاهای چرب به هیچ وجه در بروز آكنه دخالت ندارند بلكه آكنه به علت افزایش ترشح غدد سبابه (چربی) پوست بروز می‌كند.
دكتر الهام شاه ابراهیمی متخصص پوست ومو در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت:آكنه نوعی بیماری پوستی است كه به علت التهاب ریشه مو و اطراف آن بروز می‌كند و اغلب صورت بالای بازوها و قفسه سینه را گرفتار می‌كند و شیوع این بیماری پوستی در سنین نوجوانی آغاز می شود و گاهی به مدت پنج تا 10سال و یا تا بزرگسالی نیز ادامه می یابد.

وی با بیان اینكه آكنه در مردان شدید تر از زنان است تاكید كرد:غذاهای چرب برخلاف تصور عموم مردم منجر به بروز آكنه نمی شوند چرا كه آكنه به موجب افزایش ترشح غدد سبابه پوشت ایجاد می شود و به دور صورت التهابی و غیر التهابی بروز  می‌كند كه در نوع التهابی آن جوش های سرسفید و سرسیاه و در نوع غیر التهابی فعالیت چركی و قرمز رنگ به چشم می خورد.

شاه ابراهیمی با بیان این نكته كه آكنه در بسیاری از موارد در افراد مبتلا به مشكلات هورمونی است خاطرنشان كرد:آكنه در این افراد عمدتاً با ریزش موی سر ویا پرمویی همراه است كه باید ابتدا نسبت به اصلاح میزان هورمون های آنها و سپس درمان موضعی آكنه این افراد اقدام شود.

وی بهترین راه درمان آكنه را شست و شوی پوست و مصرف ویتامین a  دانست و هشدار داد:مبتلایان به این عارضه پوستی در هنگام استفاده از لوازم آرایشی باید به این نكته توجه داشته باشند كه این مواد فاقد هر گونه روغن و مواد چرب باشند چراكه مواد چرب به صورت موضعی می توانند باعث تشدید این بیماری شوند.

وی در پایان گفت:اگر آكنه باعث تغییر رنگ پوست افراد شود می توان یك سال پس از فروكش كردن این بیماری از لیزر درمانی و یا سایر داروهای موضعی دیگر برای برطرف كردن آن استفاده كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha