یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۱
کد خبر: 27827
سلامت نیوز :متخصصان تغذیه تاكید كردند سیب‌زمینی یك نشاسته مناسب و انتخابی صحیح برای افرادی است كه به گلوتن حساسیت دارند.

به گزارش ایسنا، گلوتن پروتئینی است كه در گندم، جو و چاودار وجود دارد و باعث كش آمدن خمیر می‌شود. در برخی از افراد حساسیت به گلوتن خیلی زیاد است و موجب بروز ناراحتی‌های گوارشی می‌شود.

به گزارش سایت اینترنتی مای هلث دیلی نیوز، بیشتر مردم نمی‌دانند كه سیب‌زمینی می‌تواند انتخابی مناسب برای كسانی باشد كه در جستجوی غذاهای عاری از گلوتن هستند.

دكتر جن كافرتی موسس نمایشگاه «آشپزی بدون گلوتن» و رئیس مركز زندگی بدون گلوتن با دكتر جن در این باره خاطرنشان كرد: آمار انجمن ملی سلیاك نشان می‌دهد كه تقریبا 3 میلیون نفر در آمریكا از عوارض جانبی خوردن غذاهای حاوی گلوتن رنج می‌برند و به دنبال تهیه خوردنی‌هایی هستند كه فاقد این پروتئین باشند تا دچار حساسیت‌های ناشی از مصرف گلوتن نشوند.

دكتر كافرتی برای دستیابی به این یافته مهم روی 80 سفارش غذای حاوی سیب زمینی و فاقد گلوتن در آمریكا مطالعه كرد. این سفارشات غذایی كه برخی از آنها غذاهای محلی بودند ظرف 30 دقیقه یا كمتر آماده می‌شوند.

كافرتی پس از پایان بررسی‌هایش در بیانیه‌ای اعلام كرد: سیب‌زمینی انتخاب عالی این افرادی است كه ناچار هستند مقدار كربوهیدرات‌ها را از رژیم غذایی خود كاهش دهند.

وی تصریح كرد: سیب‌زمینی در واقع رویای افرادی است كه رژیم غذایی عاری از گلوتن دارند. بعلاوه مقدار ذخیره پتاسیم موجود درسیب‌زمینی بسیار بیشتر از موز است و تقریبا نیمی از ارزش غذایی و نیاز روزانه بدن به ویتاین C را تامین می‌كند. سیب‌زمینی چون فاقد چربی، سدیم و كلسترول است از لحاظ سلامتی، غذای مطلوب و طبیعی به شمار می‌آید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha