سلامت نیوز :علی محمد قادری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی برنا افزود: با توجه به اهمیت رسیدگی به وضعیت کودکان خیابانی برنامه های متنوعی در بهزیستی برای ساماندهی آنها این افراد تهیه شده است .

مدیر کل بهزیستی استان تهران در ادامه تصریح کرد: کودکان خیابانی که کودکان کار را نیز شامل می شود نوعی آسیب اجتماعی است که دستگاه های بسیاری باید در ساماندهی وضعیت آنها مشارکت داشته باشند .

وی در ادامه به افزایش تردد کودکان خیابانی در فصل گرما اشاره و خاطر نشان کرد: بر این اساس ساماندهی کودکان خیابانی، کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از این معضل در دستور کار بهزیستی استان قرار دارد. این در حالی است که برای برخورد با آسیب اجتماعی ناشی از این امر با توجه به شروع فصل گرما، نیازمند برنامه ریزی و مشارکت سایر دستگاه ها نیز هستیم.


قادری با اشاره به برنامه های بهزیستی برای ساماندهی این کودکان اظهار داشت: بهزیستی استان تهران و استانداری برنامه های مشترکی برای ساماندهی کودکان خیابانی، با رویکرد پیشگیری ، مقابله و پیگیری در دست اقدام دارند.

وی همچنین یادآور شد: اثرات برنامه های انجام شده برای کودکان کار و خیابانی مشهود است و پیش بینی می شود با ادامه روند ساماندهی و همکاری سایر سازمان ها و نهادهای مسوول در این خصوص با کاهش این آسیب ها مواجه شویم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha