سه‌شنبه ۵ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴
کد خبر: 278313

یک عضو شورای شهر تهران می گوید به شواهدی دست پیدا کرده است که کشتن سگهای بدون صاحب در شهرداری و توسط پیمانکاران همچنان ادامه دارد. این در حالی است که هفته گذشته اعتراض تعدادی از هواداران حقوق حیوانات در اعتراض به کشتن سگهای بدون صاحب با اسید در مقابل شهرداری تهران با حضور پلیس، منجر به بازداشت تعدادی از شهروندان شد.

سگ‌کُشی در شهرداری همچنان ادامه دارد

سلامت نیوز: یک عضو شورای شهر تهران می گوید به شواهدی دست پیدا کرده است که کشتن سگهای بدون صاحب در شهرداری و توسط پیمانکاران همچنان ادامه دارد. این در حالی است که هفته گذشته اعتراض تعدادی از هواداران حقوق حیوانات در اعتراض به کشتن سگهای بدون صاحب با اسید در مقابل شهرداری تهران با حضور پلیس، منجر به بازداشت تعدادی از شهروندان شد.

به گزارش سلامت نیوز، خبر آنلاین نوشت: حسن خلیل آبادی، عضو شورای شهر تهران و رئیس شورای شهرستان ری می گوید کشتار سگ‌های بدون صاحب با تزریق اسید در رگ که هفته گذشته باعث جنجال در تهران شده بود، همچنان در مرکز امحای حیوانات در جنوب تهران ادامه دارد.

این گفتگو پس از نشست علنی شورای شهر تهران در روز یکشنبه سوم شهریورماه در صحن علنی شورا انجام شد که در ادامه می خوانید:

هفته گذشته شما با حضور در مرکز نگهداری از حیوانات بدون صاحب در جنوب تهران، گزارشهای دست اولی از تخلفات شهرداری دادید. هر چند یک توئیت افشاگرانه در حساب کاربری شما منتشر و پس از ساعاتی پاک شد، ولی گزارش شما از تخلفات پیمانکار، باعث شد هواداران حقوق حیوانات، به عملکرد شهرداری معترض شوند. یافته های جدید شما در این باره چه می گوید؟

یافته های ما نشان می دهد این اتفاق در آنجا افتاده و هنوز هم دارد می افتد. همکار من آقای آرش حسینی میلانی امروز گفت ما اسنادی به دست آورده ایم که هنوز هم این اتفاق در آنجا می افتد. برخی می گویند این فیلمها مال سال ۹۶ یا ۹۵ یا ۹۷ است، به نظرم زمان این فیلمها باعث نمی شود شما یک کار بسیار شنیع و زشت را از ذهن دور کنید. اگر فیلمی مربوط به ۱۰ سال پیش باشد که حیوانات را اذیت می کنید یا انسانها را آزار می دهید یا به طبیعت آسیب می زنید باز هم دیگران را ناراحت خواهد کرد.

مسئله مسئولیت تخلفی است که انجام شده و طبعا زمان انجام این تخلف هم در مسئول دانستن اشخاص موثر است؟

بله، حتی اگر زمان فیلمی که از کشتار سگها منتشر شد را سال ۹۶ هم بدانیم باز هم مسئولیت با شهرداری است. از همه مهمتر، شهرداری اعتراف کرد این فیلم مربوط به عملکرد پیمانکاری است که قبلا بوده است،  البته الان گفتند قطع رابطه شده. وقتی ماشین آنجاست و پیمانکار مربوطه هم هست و این اتفاق در هر سالی افتاده، معلوم است یک روند غیر انسانی آنجا شکل گرفته که بیشتر جنبه های درآمدی دارد. نباید با جان انسانها و حیوانات و طبیعت کاری کنیم که فقط پول درآوریم. باید استانداردهای رفتاری امروز جهان در ارتباط با حیوانات، انسانها و طبیعت را اجرا کنیم. همه موجودات خداوند ارزشمند هستند و باید حقوقشان را حفظ کنیم.

از بازداشت شده های اعتراض به کشتار سگها خبر جدید ندارید؟

از پلیس و دادستانی خواهش کردیم آنها را آزاد کنند. اینها افرادی بودند که احساساتشان جریحه دار شد و تند حرف زدند. شخصا با این برخوردها موافق نیستم. نباید اصلا پلیس در تجمع این اشخاص مداخله می کرد. آنها مقابل شهرداری آمدند و به کار غلطی معترض هستند. اگر اعتراضات مردم را اینطور جواب بدهیم، اعتراضات انباشت می شود و به صورت مطالباتی درمی آید که نمی توانیم بعدا پاسخگو باشیم. باید هر اعتراض منطقی مردم را بپذیریم، گردن بگذاریم و حتی از آن پذیرایی کنیم و بگوییم از این که مردم به حقوق حیوانات حساس هستند، افتخار می کنیم. من تعداد بازداشتی ها را نمی دانم و اطلاعاتشان را ندارم. معمولا ما نمی توانیم در امور پلیسی و قضایی مداخله کنیم.

چطور نگرانی مردمی که معترض هستند را جواب می دهید؟

ما با سازمانهای مردم نهاد فعال در امر حقوق حیوانات هفته گذشته در ستاد سمن ها جلسه داشتیم و آنجا هم نگرانی شان این بود بازداشتی ها آزار نبینند.  ضمن اینکه سمن ها برای استمرار تخلفی که درباره حیوانات انجام می شد، نگران بودند، امیدواریم قوه قضاییه بازداشت شدگان را آزاد و دلجویی کند.

چطور می توانید مطمئن شوید که تخلف تکرار نمی شود؟

مستمر بازدید می کنیم و حتی اگر بشود باید آنجا دوربین نصب کنند و پیمانکاران را کنترل کنند.

نمی توان گفت حیوانات را به جای دیگری می برند و تخلف را تکرار می کنند؟

نه، پیمانکاران مخفیانه که نمی توانند کاری کنند. باید قرارداد ببندند و نظارت شوند. شورای شهر در قراردادها نظارت می کند و بعید است بتوانند این کار را مخفیانه انجام دهند.

منظورم حتی زنده گیری و رها سازی سگها در حریم شهرهای دیگر است تا شهرداری آن شهرها هم مجبور به بستن قرارداد با پیمانکار شوند؟

متاسفانه این اتفاقات وجود دارد. وقتی نگاه ما به پدیده ها صرفا اقتصادی باشد این اتفاقات هم می افتد. اگر قرار است من شغلم را ساماندهی حیوانات بلاصاحب قرار دهم، باید اخلاقی و انسانی رفتار کنم. این که آنها را در شهر یا روستای دیگر رها کنم یا به این وضع بکشم، این کار غیراخلاقی است. در هر حرفه ای هم ممکن است این اتفاقات بیفتد. چرا می گوییم قرآن، کم فروش را لعنت کرده است؟ پیمانکاری قرار بوده حیوانات را جمع کند، ساماندهی و عقیم کند و طبق پروتکل های بین المللی با آنها رفتار کند. وقتی حیوانات را می کشد، او هم مانند گرانفروش و کم فروش است که از نظر آموزه های دینی هم گناه و تخلف کرده. موجوداتی که این فرد با آنها سر و کار دارد، زبان ندارند و نمی توانند از خود دفاع کنند ولی انسان واقعی به خودش اجازه نمی دهد از ضعف دیگران نان بخورد. متاسفانه ما در کشورمان وضعی داریم که از ضعف دیگران مانند معتادان، بیماران و نظایر آنها، استفاده تجاری می بریم و وضعیت بسیار بدی شده است. این که برویم داروخانه را انبار کنیم و بازارسیاه درست کنیم، قابل پذیرش نیست. ترک دادن معتادان با کتک زدن در کمپ، کم فروشی است، همانطور که کشتن سگها به این شکل فجیع بدون توجه به اصول و پروتکل های بین المللی کم فروشی و تخلف است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha