سلامت نیوز : درمان زخم های آفتی دهان باید متناسب با شکایت بیمار، شدت و تکرار بروز زخم ها و میزان پاسخگویی به درمان های قبلی باشد.
دکتر مصطفی اسماعیلی، دندانپزشک در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اظهارداشت:زخم های آفتی عود کننده، شایع ترین ضایعه مخاط دهان است که هنوز درمان اختصاصی برای آن وجود نداشته و درمان آن بر اساس داده های تجربی انجام می شود.

وی افزود:کاهش درد و اختلال عملکردی بیمار از طریق سرکوب فرایندهای التهابی و همچنین کاهش تکرار بروز ضایعات و یا پیشگیری از ایجاد زخم های جدید از مهمترین اهداف درمان زخم های آفتی است.

اسماعیلی در ادامه گفت:درمان های موضعی به عنوان درمان استاندارد برای موارد آفت خفیف درنظر گرفته می شوند که بی حس کننده ها، آنتی سپتیک ها، داروهای ضدالتهابی، استروئیدها و نیترات نقره از جمله آنها هستند.

اسماعیلی با بیان اینکه تغییرات رژیم غذایی ممکن است نتایج سایر درمان ها را افزایش دهد، اظهارداشت:گرچه در آفت های شدیدتر درمان های موضعی از تکرار بروز ضایعات کم نمی کنند اما موجب درمان سریع تر زخم ها می شوند.

وی خاطرنشان کرد:با توجه به طیف وسیع داروهای مورد استفاده در درمان آفت، درمان باید متناسب با شکایت بیمار، شدت و تعداد دفعات تکرار بروز زخم ها و همچنین میزان پاسخ دهی به درمان های قبلی انتخاب شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha