دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۷
کد خبر: 27843

رئیس انجمن دندانپزشكی كودكان ایران گفت: كف‌دار شدن دهان بر اثر استفاده از خمیردندان‌ زیاد به هیچ وجه باعث تمیز شدن دندان‌ها نمی‌شود.

سلامت نیوز : رئیس انجمن دندانپزشكی كودكان ایران گفت: كف‌دار شدن دهان بر اثر استفاده از خمیردندان‌ زیاد به هیچ وجه باعث تمیز شدن دندان‌ها نمی‌شود.

مجتبی وحید گلپایگانی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: این مسئله كه مردم می‌توانند با استفاده از خمیردندان زیاد دندان‌های خود را تمیز‌تر كنند باور غلطی است و منشاء این باور تبلیغات ناصحیح از طرف برخی شركت‌های است كه در تیزرهای تلویزیونی یا پاكت‌های خمیردندان نشان می‌دهند كه خمیردندان را به صورت بسیار كشیده بر روی مسواك باید استفاده كرد.

وی افزود: كف‌دار شدن زیاد دهان بر اثر بهره‌گیری از خمیردندان فراوان به هیچ وجه نمی‌تواند ضامن تمیزی و بهداشت صحیح دندان‌ها شود زیرا حباب زیادی كه بر اثر كف و فراوانی خمیردندان به وجود می‌آید باعث می‌شود تا پلاك‌های دندانی به درستی توسط مسواك تمیز نشوند.

گلپایگانی تصریح كرد: استفاده صحیح از خمیردندان دقیقاً بهره‌گیری یك سانت از خمیردندان بر روی مسواك است یا به صورت عامیانه خمیردندان را باید به اندازه یك نخود بر روی مسواك گذاشته شود.

رئیس انجمن دندانپزشكی كودكان ایران خاطرنشان كرد: بهترین و موثرترین روش برای بهداشت دهان و دندان طرز صحیح مسواك زدن و روش مكانیكی هماهنگی بین دست‌ها و مسواك است تا بتوان پلاك‌های دندانی با روش مسواك زدن صحیح پاك شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha