دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۰
کد خبر: 27845

یک متخصص تغذیه گفت: مصرف نوشابه های انرژی زا به دلیل وجود كالری بالا به عموم افراد توصیه نمی شود و فقط برای کودکان و نوجوانان در حال رشد توصیه می شود.

سلامت نیوز : یک متخصص تغذیه گفت: مصرف نوشابه های انرژی زا به دلیل وجود كالری بالا به عموم افراد توصیه نمی شود و فقط برای کودکان و نوجوانان در حال رشد توصیه می شود.
عزیزی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: نوشابه های انرژی زا به دلیل اینکه كالری بسیار بالایی دارند قطعاً موجب چاقی شده و افرادی که بخواهند چاق شوند و یا کسانی که تمرینات ورزشی زیاد داشته و کمبود کالری دارند، می توانند از این نوشابه ها استفاده کنند.

وی افزود: تمامی نوشابه ها از آب، رنگ، اسانس و مواد شیرین کننده تشکیل شده و نوشابه های انرژی زا علاوه بر تمامی این مواد از كالری بالاتری نیز برخوردار است لذا این نوشیدنی فقط برای کودکان و نوجوانانی که در حال رشد هستند، توصیه می شود.

عزیزی تصریح کرد: نوشابه های انرژی زا به دلیل وجود کافیین و انرژی بالا برای کودکانی که دچار ناراحتی قلبی، کلیوی، کبد، صرع و دیابت هستند، مضر بوده البته برای کودکان پیش فعال نیز توصیه نمی شود.

وی خاطرنشان کرد: نوشابه های بدون قند به دلیل اینکه هیچ شکری در آنها وجود ندارد برای افرادی که دچار دیابت هستند مشکلی به وجود نمی آورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha