عضو كمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاكید بر اعمال توجه ویژه به نهادهای حمایتی در ادغام وزارتخانه‌ها گفت: به احتمال زیاد بخش‌های حوزه سلامت وزارت رفاه به وزارت بهداشت منتقل می‌شود.

سلامت نیوز : عضو كمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاكید بر اعمال توجه ویژه به نهادهای حمایتی در ادغام وزارتخانه‌ها گفت: به احتمال زیاد بخش‌های حوزه سلامت وزارت رفاه به وزارت بهداشت منتقل می‌شود.

داریوش قنبری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره ادغام وزارت كار و رفاه تصریح كرد: بخش‌های مربوط به بیمه‌های كارگری، بازنشستگی، مستمری بگیران و از كارافتادگان و سازمان بهزیستی باید در وزارت كار و بخش‌های مربوط به حوزه بهداشت و درمان باید به وزارت بهداشت منتقل شوند.

عضو كمیسیون اجتماعی تاكید كرد: در زمان بررسی لایحه ادغام وزارتین كار و رفاه به احتمال زیاد، ادغام‌ به این شكل اصلاح می‌شود كه بخش‌های مربوط به سلامت به وزارت بهداشت واگذار می‌شود و بخش‌های دیگر حمایتی و بیمه‌های كاری به وزارتخانه جدیدی كه از ادغام وزارت كار و رفاه شكل می‌گیرد، واگذار می‌شود.

وی با تاكید بر اعمال توجه ویژه به نهادهای حمایتی در روند ادغام، گفت: در ادغام‌های مذكور باید یك ستاد مركزی برای سازمان‌های حمایتی نظیر سازمان بهزیستی و كمیته امداد ایجاد شود تا هماهنگی فعالیت‌های این نهادها را انجام دهد كه افراد تحت پوشش دچار مشكل نشوند.

عضو كمیسیون اجتماعی در خاتمه خاطرنشان كرد: دولت می‌تواند كارهای ستادی، هماهنگی و سیاست‌گذاری را در ارتباط با این سازمان‌ها داشته باشد و مدنظر ما این است كه دولت در همین حد ورود پیدا كند، اما نظارت بر سازمان‌های حمایتی می‌تواند در اختیار وزارتخانه جدیدی كه از ادغام وزارتین رفاه و كار تشكیل می‌شود، باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha