سلامت نیوز :  معاون طرح و برنامه مركز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: این مركز پیشنهاد افزایش مدت مرخصی زایمان بیش از 6 ماه برای مادران در وضع حمل‌های دو قلو را به هیئت دولت تقدیم كرد.

پروین هدایتی در گفت‌و‌گو با فارس اظهار داشت: ماده 3 قانون ترویج تغذیه با شیر مادر و حمایت از مادران در دوران شیردهی مصوب سال 1374 مقرر می‌كرد تا مدت مرخصی زایمان تا سه فرزند، برای مادرانی كه فرزند خود را شیر می‌دهند، در بخش‌‌های دولتی و غیر دولتی 4 ماه باشد.

وی افزود: در سال 1385 به پیشنهاد وزارت بهداشت و با همكاری و پیگیری‌های مركز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، افزایش مدت مرخصی زایمان از 4 ماه به 6 ماه در هیئت دولت تصویب شد و پس از طی تشریفات قانونی و ارائه لایحه مربوطه به مجلس، افزایش مدت مرخصی زایمان به 6 ماه توسط مجلس هفتم در سال 86 به تصویب رسید.

معاون طرح و برنامه مركز امور زنان با بیان اینكه در پیشینه قوانین مرتبط با این حوزه، قانون دیگری در سال 1380 با عنوان قانون الحاق تبصره 3 به ماده 3 قانون ترویج تغذیه با شیر مادر تصویب شد، گفت: بر اساس این ماده، مرخصی زایمان برای وضع حمل‌های دوقلو، پنج ماه و برای زایمان‌های سه قلو و بیشتر یك سال تعیین شد.

هدایتی ادامه داد: این در حالی‌ است كه هم‌اكنون با توجه به اصلاح ماده 3 قانون ترویج تغذیه با شیر مادر در سال 1386 به صورت افزایش مدت مرخصی زایمان از 4 ماه به 6 ماه، عملاً تبصره 3 الحاقی به ماده 3 این قانون در سال 1380، كارآیی خود را از جهت اعمال حمایت بیشتر در وضع حمل‌‌های دوقلو از دست داده است.

وی بیان كرد: از این رو مركز امور زنان پیشنهاد اصلاح تبصره 3 ماده 3 قانون ترویج تغذیه با شیر مادر و حمایت از مادران در دوران شیردهی را از طریق پیش‌بینی مدت مرخصی زایمان بیش از 6 ماه برای مادران نوزادان دوقلو به هیئت دولت ارسال كرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha