شنبه ۹ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰
کد خبر: 278504

تحقیقات سازمان جهانی بهداشت ( WHO ) نشان می‌دهد، استفاده از سولاریوم راه مناسبی برای برنزه کردن پوست نیست، این روش هیچ‌گونه مصونیتی در مقابل سرطان پوست ندارد و خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش می دهد.

سولاریوم خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش می دهد

سلامت نیوز: تحقیقات سازمان جهانی بهداشت ( WHO ) نشان می‌دهد، استفاده از سولاریوم راه مناسبی برای برنزه کردن پوست نیست، این روش هیچ‌گونه مصونیتی در مقابل سرطان پوست ندارد و خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش می دهد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، پوست یکی از وسیع‌ترین ارگان‌های بدن بوده و بدن را در مــقابل مشکـلاتی مانند کــم آبـــی، اشـعــــه‌های مضر خورشید، عفونت‌های باکتریایی، و آلودگی‌هوا مصون نگه می دارد با این وجود باید توجه داشت که توانایی پوست برای محافظت از مشکلات خارجی محدود است و عوامل مختلفی وجود دارند که می‌توانند منجر به آسیب رساندن به پوست ‌شوند.


همچنین آمارها نشان می دهند سالانه ۱۰ هزار مورد ابتلا به ملانوما (وخیم ترین نوع سرطان پوست)  و ۴۵۰ هزار مورد ابتلا به انواع سرطان پوست غیر ملانوما بروز می کند که این آمار نتیجه استفاده از دستگاه سولاریوم  در استرالیا، اروپا و آمریکا است.


به گزارش  روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی،بررسی های محققان نشان می دهد هرچه در سنینن پایین تر از دستگاههای سولاریوم استفاده شود خطر ابتلا به سرطان پوست چندین برابر می شود.
برنزه شدن نه تنها خطر ابتلا به انواع سرطان‌های پوست را افزایش می‌دهد بلکه موجب پیر شدن سریع‌تر پوست، آب مروارید، کاهش سیستم ایمنی بدن و آفتاب سوختگی می‌شود.


نتایج مطالعات محققان نشان می دهد رنگ طبیعی بدن هر فرد مناسب ترین رنگ برای حفظ سلامت اوست و دگرگون شدن رنگ پوست با روش های غیر استاندارد، سلامت بدن را به خطر می اندازد.


در جهان بیش از ۳ میلیون نفر به سرطان پوست مبتلا هستند و سالیانه حدود ۲۵۰ هزار مورد جدید به بیماران اضافه می‌شود. هرسال نزدیک به ۵۰ هزار نفر جان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست می‌دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha