شنبه ۹ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۴
کد خبر: 278509

معاون تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی گفت:در حال حاضر قیمت عسل با کیفیت مطلوب کیلویی 110 هزار تومان است ولی ...

عسل‌ تقلبی کیلویی چند است؟

سلامت نیوز:معاون تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی گفت:در حال حاضر قیمت عسل با کیفیت مطلوب کیلویی 110 هزار تومان است ولی ...عسل‌ تقلبی کیلویی چند است؟معاون تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی گفت:در حال حاضر قیمت عسل با کیفیت مطلوب کیلویی 110 هزار تومان است ولی عسل‌های تقلبی با قیمت 50 هزار تومان به فروش می‌رسد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،سعادت علی‌نیا  درباره تشخیص عسل طبیعی از عسل تقلبی ادامه داد: عسل‌های تقلبی پارامترهای خاص خود را دارد و متولی برخورد با این عسل‌های تقلبی بهداشت و درمان است تا با واحدهای فاقد برند، بسته‌بندی و شناسنامه برخورد کند.
وی با اشاره به میزان تولید عسل در استان اظهار کرد: در اوایل مهرماه سرشماری کندوهای عسل آغاز می‌شود و بر طبق آخرین سرشماری در سال 97 در استان خراسان رضوی، 335 هزار زنبور عسل، 97 کلونی و سه هزار و 61 نفر بهره‌بردار شناسایی شده است.


وی افزود: در سال 97 حدود دو هزار و 647 تن عسل تولید شده که نسبت به سال گذشته 33 درصد رشد و تعداد کلونی‌ها نیز 30 درصد رشد داشته است.
معاون تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی بیان کرد: همچنین سال گذشته 396 کیلوگرم ژل رویال با قیمت هر کیلو سه تا چهار میلیون، شش هزار و 473 کیلوگرم گرده گل، 87 تن موم، هزار و 389 کیلوگرم بره موم با قیمت هر کیلو 250 هزار تومان تولید شده است.
علی‌نیا خاطرنشان کرد: استان خراسان رضوی در سال 96 در رتبه 14 میانگین تولیدات عسل قرار داشته که در سال 97 این رتبه به عدد 11 رسیده است.
وی اضافه کرد: به دلیل ارزش اقتصادی 100 برابری گرده‌افشانی نسبت به تولید عسل، ستاد گرده‌افشانی استان راه‌اندازی شده است و قرار است ستادهایی در هر شهرستان فعال شود.


معاون تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی تصریح کرد: تولید عسل تقریبا در شهرستان‌های استان انجام می‌شود اما قطب تولید عسل در مشهد، چناران، طرقبه و شاندیز، نیشابور، تربت‌جام، تربت‌حیدریه، بجستان و تایباد است.
علی‌نیا با بیان اینکه سرانه مصرف عسل در دنیا 225 گرم است، ادامه داد: در سال گذشته 81 هزار و 400 تن عسل در کشور تولید شده است که سرانه مصرف آن 1.1 دهم کیلو است و برای افزایش سرانه مصرف باید بر روی کیفیت و قیمت کار کنیم. در حال حاضر تنها ژل رویال صادر می‌شود.
معاون تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی گفت: امسال هویت‌گذاری کندوهای عسل نیز در دستور کار است و این وظیفه بر عهده اتحادیه مورد نظر است. با شناسنامه‌دار کردن زنبورداران، تولیدات آنان قابل ردگیری و ساماندهی است.

  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha