دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۵
کد خبر: 27851

کاهش وزن ناگهانی بر اثر قرص های لاغری و رژیمی با گود شدن پوست، افتادگی های پوستی را به ویژه در جوانان تشدید می‌کند.

سلامت نیوز : کاهش وزن ناگهانی بر اثر قرص های لاغری و رژیمی با گود شدن پوست، افتادگی های پوستی را به ویژه در جوانان تشدید می‌کند.

خلیل صداقت پیشه متخصص پوست و مو، درگفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: کاهش ناگهانی وزن توسط داروها و قرص ها ی لاغری و رژیمی یا لیپوساکشن و سایر روشهای لاغری با عمیق کردن گودیهای پوست، در نواحی مختلف بدن، افتادگی های پوست را به ویژه در جوانان تشدید می‌کند.
وی در خصوص تاثیر لاغری در بروز افتادگی های پوستی گفت: لاغری باید به صورت تدریجی و همراه با رژیم غذایی مناسب شامل تمام ویتامین های مغذی و مفید باشد تا میزان افتادگی های پوستی کاهش یابد زیرا در لاغری ناگهانی بدن بدون آمادگی چربی های خود را  از دست داد و فرصتی برای ترمیم افتادگی پوستی و فضای خالی پوستی ندارد.
خلیل صداقت پیشه تاکید کرد: ورزش یکی از بهترین راهکارهای جلوگیری از افتادگی پوست  است که در صورت همراهی آن با رژیم متعادل لاغری تاثیر بسزایی در شادابی و سفتی پوست دارد.
وی تصریح کرد: ورزش باید ملایم باشد و از انجام ورزشهای کششی بر روی صورت از جمله ماساژهای شدید به همراه روغن ها پرهیز کرد زیرا در این حالت میزان افتادگی پوست صورت به علت از دست رفتن چربی های سطح پوست و رطوبت موجود درآن نواحی اطراف بینی، پیشانی و دور چشم ها افزایش می یابد.
این متخصص پوست و زیبایی در خصوص استفاده از کرم هایی که برای رفع افتادگی پوستی مورد استفاده قرار می‌ گیرند اظهارداشت: اینگونه کرم ها مورد تائید نیستند و در بانوان نیز پس از بارداری استفاده از کرم های ترمیم کننده ای که با تجویز پزشک و تائیدیه وزارت بهداشت است برای رفع خطوط افتادگی پوستی توصیه می شود.
وی خاطرنشان کرد: برنزه کردن برای پوشاندن خطوط افتادگی های پوست و رفع ترکهای ناشی ازآن به هیچ عنوان توصیه نمی شود زیرا این امر موجب افزایش تماس مستقیم اشعه های ماوراءبنفش با پوست و عوارض ناشی از آن می شود.
گفتنی است برنزه کردن پوست یکی از عوامل مهم بروز آسیب های جدی بر ‌آن بوده و هر چند که تا حدودی موجب ناپدید شدن خطوط افتادگی پوستی می شود اما عواقب جبران ناپذیری از جمله سرطانهای پوستی را به همراه می‌آورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha