یکشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹
کد خبر: 278535

سردرد ناشی از کم آبی بدن همراه با علائم شایع دیگر این شرایط، مانند دفع ادرار کم، سرگیجه، سردرگمی، اسهال، استفراغ، خستگی، تشنگی شدید، عدم تعریق، فشار خون پایین و افزایش ضربان قلب شکل می گیرد.زمانی که مردم دچار سردرد می شوند، به طور معمول ساده‌ترین روش یعنی مصرف یک قرص مسکن به عنوان راه حلی موقت برای مقابله با این شرایط را مد نظر قرار می دهند، اما مصرف بیش از حد این داروها می تواند با برخی عوارض همراه بوده و تاثیر منفی بر سلامت انسان داشته باشد.

آب؛ چاره ای برای سردرد!

سلامت نیوز:سردرد ناشی از کم آبی بدن همراه با علائم شایع دیگر این شرایط، مانند دفع ادرار کم، سرگیجه، سردرگمی، اسهال، استفراغ، خستگی، تشنگی شدید، عدم تعریق، فشار خون پایین و افزایش ضربان قلب شکل می گیرد.زمانی که مردم دچار سردرد می شوند، به طور معمول ساده‌ترین روش یعنی مصرف یک قرص مسکن به عنوان راه حلی موقت برای مقابله با این شرایط را مد نظر قرار می دهند، اما مصرف بیش از حد این داروها می تواند با برخی عوارض همراه بوده و تاثیر منفی بر سلامت انسان داشته باشد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از عصر ایران ، اما افراد می توانند دلایل زمینه ای در پس سردردهای خود را شناسایی کنند که می توانند احساسی یا فیزیولوژیکی باشند.


به گزارش "مدیکال دیلی"،آگاهی از این که با چه نوع سردردی مواجه هستید، اهمیت دارد. سردردهای خوشه ای، میگرن ها، سردردهای هورمونی و سردردهای سینوسی از جمله شناخته شده‌ترین موارد در این زمینه هستند. اگرچه علائم و چگونگی بروز ممکن است متفاوت باشند، همگی آنها می توانند با نوشیدن آب و حفظ سطوح سالم هیدراتاسیون مرتبط باشند.


به عنوان اقدامی کوچک در جهت محافظت از خود، تامین آب مورد نیاز بدن و حصول اطمینان از این که بدن با کمبود مایع مواجه نیست، اهمیت دارد. میزان مصرف توصیه شده روزانه آب برای مردان 3.7 لیتر و برای زنان 2.7 لیتر است.


سردردهای ناشی از کم آبی بدن

جدا از انواع مختلف سردرد که پیشتر به آنها اشاره شد، نوعی سردرد نیز وجود دارد که به واسطه کم آبی بدن رخ می دهد. درد ناشی از این شرایط می تواند در کل سر، قسمت جلو یا عقب، احساس شود و این که کدام بخش سر بیشتر تحت تاثیر قرار می گیرد مساله ای قابل پیش بینی نیست.


سردرد ناشی از کم آبی بدن همراه با علائم شایع دیگر این شرایط، مانند دفع ادرار کم، سرگیجه، سردرگمی، اسهال، استفراغ، خستگی، تشنگی شدید، عدم تعریق، فشار خون پایین و افزایش ضربان قلب شکل می گیرد. از دیگر علائم شدید کم آبی بدن می توان به تب، آشفتگی روان، بیهوشی، و چشم های گود افتاده اشاره کرد.


چگونگی درمان سردردهای ناشی از کم آبی بدن

این نوع از سردردها معمولا بین افراد ساکن در ارتفاعات بالا و آب و هوای داغ، به ویژه افراد مسن، نوزادان و خردسالان، شایع هستند. سردردهای ناشی از کم آبی بدن افراد مبتلا به بیماری های مزمن، مانند دیابت و بیماری کلیوی را نیز تحت تاثیر قرار می دهند. همچنین، ورزشکاران استقامتی که با تعریق زیاد مواجه هستند و افرادی که داروهای ادرارآور مصرف می کنند، احتمال بیشتری دارد این نوع از سردرد را تجربه کنند.


اگر به هر یک از دسته های مذکور تعلق دارید باید آرام و حساب شده آب بنوشید و از مصرف مقدار زیاد آب به یکباره پرهیز کنید زیرا می تواند به استفراغ منجر شود. نوشیدن یک یا دو لیوان آب طی سه ساعت می تواند روشی مفید باشد. پر کردن مجدد ذخایر الکترولیتی بدن را فراموش نکنید زیرا تعادل الکترولیت ها به واسطه کم آبی بدن بر هم می خورد. مصرف یک نوشیدنی ورزشی کم شکر می تواند به تامین الکترولیت های مورد نیاز بدن که به واسطه کم آبی بدن از دست رفته اند، کمک کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha