سلامت نیوز : نتیجه یك مطالعه از سوی پزشكان سوئدی نشان داده است كه خطر ابتلا به آسم در نوزادانی كه بیش از موعد بدنیا می‌آیند، افزایش پیدا می‌كند.

به گزارش ایسنا، دكتر هارتموت ووگت از متخصصان دانشگاه سوئدی لنیكوپینگ در این رابطه یادآور شد: هر هفته از رشد جنین در داخل رحم برای كاهش خطر ابتلا به آسم پس از تولد و دوران كودكی و نوجوانی، حائزاهمیت است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دكتر ووگت تاكید كرد: با توجه به نتایج این مطالعه، ترغیب به زایمان زودرس و پیش از موعد مثلا توسط سزارین باید تا حد امكان جلوگیری و ممانعت شود.

دكتر ووگت و دستیارانش برای انجام این مطالعات از اطلاعات مربوط به «ثبت سلامت ملی» استفاده كردند تا احتمال بروز آسم را در كودكان و نوجوانان 6 تا 19 ساله پیش‌بینی كنند. دوره كامل بارداری طبیعی پس از تكمیل 37 هفته است و وضع حمل زودتر از این زمان، زایمان زودرس اطلاق می‌شود.

به گزارش ایسنا، پزشكان سوئدی در توضیح این مطلب خاطرنشان كردند: این مطلب قابل قبول است كه رشد تدریجی ریه‌ها در دوران جنینی در كاهش خطر بروز آسم پس از تولد و در سنین بالاتر تاثیرگذار است.

دكتر ووگت همچنین اضافه كرد كه تاثیرات تولد زودهنگام به احتمال زیاد با بالارفتن سن كاهش می‌یابد و احتمال بروز علائم آسم در نوجوانان و دوران پس از نوجوانی به تدریج كمتر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha