یکشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۸

محققان دانشگاهی طی مطالعاتی به این نتیجه رسیده‌اند که استرس، فشار روانی به انسان وارد می‌‌کند و این فشار مستقیما بر بدن تأثیر می گذارد تا جایی که ممکن است به برخی از عوارض جسمی دچار شود که نشان دهنده استرس بیش از حد است.

همیشه پای استرس در میان است

سلامت نیوز:محققان  دانشگاهی طی مطالعاتی به این نتیجه رسیده‌اند که استرس، فشار روانی به انسان وارد می‌‌کند و این فشار مستقیما بر بدن تأثیر می گذارد تا جایی که ممکن است به برخی از عوارض جسمی دچار شود که نشان دهنده استرس بیش از حد است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسکانیوز، برای اکثریت انسان‌ها زندگی واقعاً استرس‌زا است و بسیاری از ما قربانی فشار برای انجام کارهایمان هستیم. داشتن مقدار معقولی از استرس، می تواند ما را به سمت برتری در محل کار، انجام فعالیت های داوطلبانه و حفظ زندگی اجتماعی فعال سوق دهد. این که اخلاق کاری قوی داشته باشیم، وقت آزاد خود را برای کمک به دیگران اختصاص دهیم و یک دوست قابل اعتماد باشیم، تحسین برانگیز است؛ اما هرازگاهی لازم است از فشار و سرعت فعالیت هایمان بکاهیم.

اگر به خود استراحت ندهیم و نفس راحتی نکشیم، به جایی خواهیم رسید که دیگر کار کردن برایمان سخت می شود.در همین ارتباط استرس شما را از نظر بدنی بیمار می کند، قرص‌های طبیعی کاهش‌دهنده استرس ،اثر احساس کاهش استرس بر بیمار

محققان دانشگاهی طی مطالعاتی به این نتیجه رسیده اند که استرس، فشار روانی به ما وارد می کند و این فشار مستقیما بر بدن انسان تأثیر می گذارد تا جایی که ممکن است به برخی از عوارض جسمی دچار شود که نشان دهنده استرس بیش از حد است.

اگر زمانی را به خود اختصاص دهیم، می توانیم به راحتی به اولویت‌هایی که برنامه‌ریزی کرده ایم برسیم و یا تکنیک هایی را به کار ببریم که در هر روز یا هفته، حداقل مقداری از استرس های روزانه ما را کم کند. هر انتخابی که داشته باشید به هرحال باید در انتها بدانید که به دنبال چه چیزی هستید و هدفتان از کاهش استرس چیست.

در ادامه مطلب زیر، 5 نشانه جسمی که نشان می دهند بیش از حد استرس دارید، آورده شده است:

    از بی‌خوابی رنج می‌برید

اگرچه معمولا تمام موارد بی‌خوابی به دلیل استرس اتفاق نمی افتد؛ اما معمولا رابطه ای بین آنها وجود دارد. اگر شما از زمره کسانی هستید که تمام عمر از مشکلات خواب و بی‌خوابی رنج برده اید که باید گفت بی‌خوابی شما به استرس ربطی ندارد؛ اما اگر در خلال یک دوره عصبی، دچار بی خوابی شده و گوسفندها را می شمارید، احتمالا دچار «بی خوابی موقعیتی» شده اید. وقتی احساس استرس، خارج از کنترل می شود، بسیار دشوار است که مغز خود را خاموش کرده و با آرامش بخوابید.

    همیشه احساس بیماری می کنید

استرس، سیستم ایمنی شما را تضعیف می کند و بدان معناست به راحتی در مقابل بیماری هایی مانند آنفلوآنزا یا ویروس هایی که در محل کار یا دایره اجتماعی شما قرار بگیرد، آسیب پذیر خواهید شد. وقتی واقعاً استرس دارید، بیرون کردن بیماری از بدنتان نیز سخت تر می شود تا جایی که به جای چند روز سرماخوردگی هفته ها سرفه و تب دارید و این نشانه دیگری است که در زندگی خود استرس زیادی داشته اید.

    مدام یا خسته هستید یا انرژی بسیار کمی دارید

حتی اگر 8 تا 10 ساعت خواب کافی در هر شب دارید ممکن است احساس خستگی مزمن و یا بی حسی ساده داشته باشید. اگرچه سطح استرس سالم می تواند به نیروی محرکه و انگیزه ما تبدیل شود اما احساس فشار زیاد استرس نتیجه و تاثیر برعکس دارد. نگرانی و استرس معمولا به عنوان دو دلیل متداول احساس تخلیه جسمی و انرژی برای مردم ذکر شده است.

در موارد استرس شدید، حتی ممکن است احساس کنید که دیگر تحمل مداوم مشکلات و غلبه بر آنها نمی تواند نتیجه خاصی دربر داشته باشد که این امر به خودی خود می تواند باعث ناامیدی شده و شخص را فرسوده‌تر کند.

    درد و فشار عضلانی مداوم دارید

اگر به خودتان می گویید که «به ماساژ روزانه نیاز دارم» ، استرس می تواند مقصر آن درد و تنش مزمن عضلانی باشد. دردهای عضلانی یکی از شایع ترین علائم استرس است و می توانند به سرعت از درد های ناخوشایند و آزار دهنده به دردی غیرقابل تحمل تبدیل شوند. استرس بر میزان آدرنالین و هورمون شما تأثیر می‌گذارد که این امر تأثیر مستقیمی بر عضلات و اعصاب شما دارد. عوامل دیگری نیز در این بین وجود دارند؛ برای مثال گاهی اوقات هنگامی که فوق العاده استرس داریم، بیشتر احساس تنبلی و خمودگی کرده، ورزش را متوقف می کنیم و خیلی بد می خوابیم که این امر طوفانی از انواع دردها را به راه می اندازد.

    اغلب با سردرد دست به گریبانید

اگر تمامی آن عوارض جانبی کافی نیستند باید گفت که استرس می تواند باعث ایجاد سردردهای استرسی شود که به سردردهای تنشی معروف‌اند.

دردی که ممکن است از 30دقیقه تا چند روز ادامه پیدا کند و معمولا با درد و فشار کسل کننده در اطراف پیشانی یا پشت سر شما همراه بوده و شناخته می شود.

اگرچه این سردرها به قدری شدید نیستند که مانع از انجام فعالیت های روزانه شما شوند اما سردردهای تنشی، روش دیگری است که بدن شما از آن طریق به شما می گوید که دچار استرس شدید هستید.

این سردردها را بدون درمان رها نکنید؛ زیرا مصرف کردن قرص برای کاهش استرس روزانه تنها موجب ایجاد سردردهای مزمن تنشی می شود که قطعاً چیزی نیست که مایل به تجربه آن باشید.

اگر هر یک از این علائم به طرز دردناکی برای شما آشنا به نظر می رسد ، وقت آن رسیده که بفهمید دقیقاً چه چیزی شما را تحریک می کند و با چه وسیله ای و چگونه می توانید به طور موثر با آن مقابله کنید.

ممکن است وجود استرس بخشی غیرقابل اجتناب از زندگی باشد؛ اما همیشه روش‌هایی برای به حداقل رساندن استرس و عوارض جانبی آن وجود دارد. استرس طولانی مدت برای سلامتی روح و جسم شما مضر است، بنابراین باید مراقب خود باشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha