یکشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶
کد خبر: 278576

مراقبت‌های مامایی طی دوران بارداری ازچه زمانی شروع می‌شود؟مهم‌ترین مراقبت‌ها قبل از شروع بارداری است. خانمی كه قصد بارداری دارد باید از وضعیت سلامت، رژیم غذایی، سابقه بیماری‌های مزمن و سابقه بیماری‌های ژنتیك بررسی كامل بشود. ممكن است دارویی استفاده كند كه در بارداری مناسب نباشد.

بارداری با مراقبت‌های مامایی

سلامت نیوز:مراقبت‌های مامایی طی دوران بارداری ازچه زمانی شروع می‌شود؟مهم‌ترین مراقبت‌ها قبل از شروع بارداری است. خانمی كه قصد بارداری دارد باید از وضعیت سلامت، رژیم غذایی، سابقه بیماری‌های مزمن و سابقه بیماری‌های ژنتیك بررسی كامل بشود. ممكن است دارویی استفاده كند كه در بارداری مناسب نباشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ،رژیم غذایی مناسب برای او توصیه می‌كنیم. اضافه وزن و چاقی فرد را اصلاح می‌كنیم‌. اگر مادر به علل شغلی با سمومی در تماس است، لازم است تماس را قطع كند و با شرایط بهتری وارد بارداری شود‌. به عنوان مثال ما ایمن‌سازی بیماری سرخجه را در خانم‌ها، قبل از بارداری داریم.


 مراقبت‌های پیش از بارداری شامل چه مواردی است؟
در مراقبت‌های پیش از بارداری توصیه می‌كنیم زنان مصرف الكل، دخانیات، قلیان و داروهای غیرمجاز نداشته باشند. مصرف قرص فولیك اسید نیز باید از سه ماه قبل از بارداری شروع شود‌. اگر خانمی به مراقبت‌های بهداشت دهان و دندان نیاز دارد، قبل از اقدام به بارداری باید درمان‌های دندانپزشكی‌اش را انجام دهد.


 چكاپ‌هایی در سه ماهه اول بارداری برای بارداران انجام می‌شود؟
در سه ماهه اول بارداری یك‌سری غربالگری داریم كه بر‌اساس نتایج آن افراد در معرض خطر مشخص می‌شوند‌. سونوگرافی از غربالگری‌های سه ماهه اول است كه در هفته های  یازدهم تا سیزدهم انجام می‌شود‌. به‌علاوه آزمایش خون در سه ماهه اول انجام می‌شود.

در آزمایش خون ما دنبال نشانگرهایی می‌گردیم كه وجود‌شان نشان‌دهنده در معرض خطر بودن جنین است‌. در سه ماهه دوم نیز یك سونوگرافی برای ارزیابی جنین و بررسی اندام‌های جنین در هفته های پانزدهم تا هجدهم انجام می‌دهیم و جنین از نظر بیماری‌های قلبی و ناهنجاری‌های سیستم ادراری، بررسی و در صورت داشتن مشكل به پزشك متخصص ارجاع داده می‌شود. در هفته های هفدهم تا بیستم هم سونوگرافی ازنظر سلامت جنین انجام می‌شود.


 چه خدماتی به مادران باردار ارائه می‌شود؟
كلاس‌های آموزشی آمادگی برای زایمان داریم كه از هفته بیستم بارداری تشكیل می‌شود. در این كلاس‌ها سلامت مادر، علائم خطر دوران بارداری، شرایط تهدید‌كننده حیات جنین، ورزش‌های دوران بارداری، مزایای زایمان طبیعی، عوارض زایمان‌های طبیعی و سزارین و خطرات تهدید‌كننده سلامت مادر توسط ماماها آموزش داده می‌شود‌. این كلاس‌ها در برخی مراكز بهداشتی یا برخی بیمارستان‌ها برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha