منتشرکنندگان تصاویر برهنه بیماران در فضای مجازی در حاشیه امن قرار نداشته و در صورت ادامه رویه فعلی باید منتظر احضار به دادگاه و تشکیل پرونده قضایی در این حوزه باشند.

جراحان زیبایی زیر تیغ پلیس فتا/نشر برهنگی زنان به بهای کسب مشتری بیشتر

سلامت نیوز: منتشرکنندگان تصاویر برهنه بیماران در فضای مجازی در حاشیه امن قرار نداشته و در صورت ادامه رویه فعلی باید منتظر احضار به دادگاه و تشکیل پرونده قضایی در این حوزه باشند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان، با گشتی در فضای مجازی به ویژه در صفحات مربوط به جراحی‌های زیبایی با صفحه‌هایی مواجه می‌شویم که تصاویر برهنه زنان را نشر داده و به این ترتیب بازار داغی برای خود ایجاد کرده اند.

انتشار تصاویر برهنه و نیمه برهنه بیماران این روز‌ها در فضای مجازی موضوع داغی شده به گونه‌ای که گویا رقابتی در بین پزشکان در این باره شکل گرفته و هیچ کدام نمی‌خواهند در این بازی فروش عفت و حیا از دیگری عقب بمانند.

با توجه به اینکه امروزه فضای مجازی با دنیای واقعی تفاوت چندانی نداشته و قوانین در دنیای واقعی بر این فضا نیز حاکم است نمی‌توان انتظار رفتاری خلاف قاعده و قانون در آن داشت در این رابطه چندی پیش سرهنگ تورج کاظمی رئیس پلیس فتا تهران بزرگ در گفت‌وگویی، درباره درج آگهی‌های نامتعارف پزشکان زیبایی در فضای مجازی، گفته بود: طبق قانون درج اینگونه از آگهی‌ها توسط افراد مختلف در فضای مجازی تخلف است.


رئیس پلیس فتا پایتخت تاکید کرده بود: با پزشکانی که اقدام به انتشار آگهی‌های نامتعارف می‌کنند، طبق قانون برخورد خواهد شد و نسبت به پاکسازی و حذف پست‌های به اشتراک گذاشته شده آن‌ها اقدام خواهیم کرد و در صورت تکرار تخلفات، افراد مجرم شناخته می‌شوند.

پس از اظهارات رئیس پلیس فتا خبرنگار ما با گشتی در فضای مجازی و بررسی صفحات جراحان زیبایی با بسیاری از این تصاویر مواجه شد در این رابطه با یکی از پزشکان تماس حاصل کرده و اظهارات سرهنگ کاظمی را مطرح کردیم در این رابطه پزشک منتشر کننده این تصاویر ضمن اعلام بی اطلاعی از این ممنوعیت، گفت: در حال حاضر همه پزشکان به این نوع تبلیغات دست زده و نمونه کار خود را در فضای مجازی منتشر می‌کنند.

وی ادامه داد: برخی پزشکان حتی به صورت زنده از مراحل عمل زیبایی و پس از آن فیلم تهیه کرده و در فضای مجازی منتشر می‌کنند.

در ادامه این پزشک ضمن قبول اشتباه خود در انتشار تصاویر برهنه بیماران، گفت: نسبت به حذف این نوع تصاویر از صفحه خود اقدام خواهد کرد.

خبرنگارما  پس از این تماس با مطب پزشک دیگری نیز تماس حاصل کرد که در این رابطه منشی جراح زیبایی با بیان اینکه این موضوع در بین همه پزشکان عرف شده است، گفت: این نوع فیلم‌ها یا عکس‌ها با هدف آشنایی متقاضیان عمل‌های جراحی زیبایی با پروسه عمل گرفته و منتشر می‌شود.


نکته جالب در خصوص انتشار تصاویر برهنه بیماران این است که پزشکان در این باره تنها به کسب هر چه بیشتر پول تمرکز کرده و با انجام چنین کار‌های تبلیغاتی سعی در جذب هر چه بیشتر مشتری دارند که این خود مصداق تحریف جامعه به انجام عمل‌های زیبایی است.

جدا از موضوع تحریک افراد جامعه به انجام عمل‌های زیبایی انتشار تصاویر برهنه افراد در فضای مجازی با هر نیت و قصدی تعدی به قانون است در این رابطه خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان در گفت وگویی با معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا پرداخت که وی از تشکیل پرونده قضایی برای منتشرکنندگان تصاویر برهنه بیماران در فضای مجازی خبر داد.

در این رابطه سرهنگ دوم رامین پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا با اشاره به رصد کامل فضای مجازی از سوی پلیس فتا، می‌گوید: انتشار و نشر هر گونه تصاویر مغایر شئونات فرهنگی و عرف جامعه در فضای مجازی به ویژه در امر تبلیغات منجر به ایجاد پرونده قضایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه قطعا کسانی اقدام به انتشار تصاویر نیمه برهنه بیماران در فضای مجازی می‌کنند مورد پیگرد قانون قرار می‌گیرند، می‌افزاید: هر گونه فعالیت مخالف شئونات فرهنگی و اجتماعی جامعه در رصد پلیس فتا به تشکیل پرونده قضایی می‌انجامد.

سرهنگ دوم پاشایی یادآور می‌شود: فضای مجازی در رصد عام پلیس فتا قرار دارد و اگر نقض این موارد دیده شود بدون هیچ گونه اغماضی مورد برخورد قرار می‌گیرد.

با توجه به هشدار رئیس پلیس فتا به پزشکان در خصوص انتشار تصاویر برهنه بیماران باید دید جامعه جراحان فعال در فضای مجازی چه برخوردی را پیشه می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha