دوشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۳
کد خبر: 278594

سبزیجات از نظر مواد غذایی، غنی هستند و به شما توان مبارزه با بیماری‌ها را می‌دهند معمولا همه ما در مصرف سبزیجات به دنبال بهانه ای برای تهیه سوپ ، سالاد و ... هستیم اما غافل از این که می توان سبزی ها را حتی به سس هم اضافه و مصرف کرد . در ادامه به روش تهیه انواع غذاها با سبزیجات می پردازیم.

پیشنهادهای متنوع برای استفاده بیشتر از سبزیجات

سلامت نیوز:سبزیجات از نظر مواد غذایی، غنی هستند و به شما توان مبارزه با بیماری‌ها را می‌دهند معمولا همه ما در مصرف سبزیجات به دنبال بهانه ای برای تهیه سوپ ، سالاد و ... هستیم اما غافل از این که می توان سبزی ها را حتی به سس هم اضافه و مصرف کرد . در ادامه به روش تهیه انواع غذاها با سبزیجات می پردازیم.
 
  سوپ‌های مختلف سبزیجات بپزید
به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،تهیه سوپ راهکار بسیار خوبی برای مصرف سبزیجات مختلف در کنار هم است. ساده‌ترین راه این است که سبزیجات پوره شده را مزه دار کنید.افزودن کمی سبزی مانند بروکلی، راه مناسبی برای دریافت فیبر، ویتامین و مواد معدنی بیشتر است. مثلاً در دستور پخت سوپ سبزیجات می توان یک دوم پیمانه کلم بروکلی به ازای هر نفر، اضافه کرد که میزان کافی ویتامین K، C، E و فولات را به بدن می رساند.


 نودل سبزیجات را تجربه کنید
پخت نودل سبزیجات ساده‌ترین و فوق العاده ترین راه برای افزودن سبزیجات به رژیم غذایی است. نودل ها کربوهیدرات کمتری نسبت به غذاهای مشابه مانند ماکارونی دارندو با اضافه کردن سبزیجات به آن ها تهیه می شوند. گوجه فرنگی و کدو و نیز سیب زمینی برای این غذا مناسب هستند. نودل‌ها نیز مانند ماکارونی با سس های مختلف، سبزیجات یا گوشت سرو می‌شوند.


 افزودن سبزیجات به سس‌ها
 سس‌هایی بر پایه سبزیجات تهیه کنید. هنگام تهیه سس‌های مختلف، به مخلوط آن، سبزیجات را اضافه کنید؛ برای این کار اسفناج، کدو، فلفل دلمه ای و پیاز توصیه می‌شود. حتی می‌توان سبزیجات را پوره و با افزودن ادویه‌ها یا آب لیمو و... آن را تبدیل به سس کنید.


 پیتزای سبزیجات مانند پیتزای گل کلم بپزید
 پیتزای گل کلم واقعاً متفاوت است و راه‌های بسیاری برای تهیه آن وجود دارد. در پخت آن از تخم مرغ و پودر بادام هم استفاده کنید و روی آن انواع سبزیجات تازه، گوجه فرنگی، پنیر و سس بچینید.


 اسموتی‌های تر و تازه را فراموش نکنید
برای داشتن یک صبحانه شاداب یا میان وعده عالی اسموتی درست کنید. اسموتی‌ها معمولاً از مخلوط کردن میوه‌ها با یخ، شیر یا آب در مخلوط کن درست می‌شود. اگرچه می‌توانید به همین مخلوط، سبزی هم اضافه کنید بدون این که تأثیر چندانی بر مزه آن بگذارد. توصیه می‌شود از سبزیجات دارای برگ‌های سبز استفاده کنید.


 املت سبزیجات خوشمزه و مقوی را به سر سفره بیاورید
 اگر می خواهید سبزی بیشتری بخورید، املت سبزیجات را امتحان کنید. املت ها معمولاً از سرخ کردن تخم مرغ با مقدار اندکی روغن یا کره، به همراه گوشت و گاهی پنیر و سبزیجات تهیه می شود. هر نوع سبزی املت را خوشمزه می کند، پس اسفناج، پیاز، گوجه فرنگی را به املت اضافه کنید. انواع فلفل های دلمه ای نیز مزه خوبی به غذای شما خواهد داد.


 سبزیجات کبابی
 کباب سبزیجات ، غذایی عالی است آن را امتحان کنید. برای پخت این غذا، کافی است سبزیجات را کباب کنید. فلفل دلمه‌ای، پیاز، گوجه، برای کباب مناسب‌تر هستند. می‌توانید از قارچ هم استفاده کنید.


 به سالاد تن ماهی‌تان سبزی اضافه کنید
افزودن سبزیجات به سالاد تن ماهی، راهکار فوق العاده ای برای مصرف سبزیجات بیشتر با طعمی جدید است. معمولاً سالاد تن ماهی از مخلوط کردن گوشت تن با سس مایونز درست می‌شود اما هر نوع سبزی خرد شده در آن طعم جدیدی را می‌سازد در حالی که از نظر غذایی نیز مغذی است. پیاز، هویج، خیار، اسفناج در دستور تهیه این نوع غذا استفاده می شود.


سبزیجات را همراه گوشت، چرخ کنید
 راهکار دیگر این است که هنگام چرخ کردن گوشت، سبزی نیز به آن اضافه کنید. مصرف گوشت چرخ کرده به همراه دیگر افزودنی‌ها مانند تخم مرغ و سس گوجه در غذاهایی مانند کتلت معمول است. می‌توان میزان سبزی آن را اضافه کرد و غذایی با طمعی متفاوت ساخت.


به برنج تان، سبزی اضافه کنید
این غذا در فرهنگ غذایی ایرانی وجود دارد. مخلوط سبزیجات گوناگون به همراه برنج و مخلفات دیگر را  با توجه به دستورهای غذایی سنتی ایرانی بپزید.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha