دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۸
کد خبر: 27861

یك متخصص پوست و مو گفت: استفاده از استون برای پاك كردن ناخن موجب خشكی بیش از حد صفحه ناخن، تیرگی و التهاب پوست اطراف ناخن می‌شود.

سلامت نیوز : یك متخصص پوست و مو گفت: استفاده از استون برای پاك كردن ناخن موجب خشكی بیش از حد صفحه ناخن، تیرگی و التهاب پوست اطراف ناخن می‌شود.

مجتبی امیری در گفت‌و‌گو با فارس اظهار داشت: ناخن مصنوعی موجب بروز درماتیت می‌شود كه خود را به صورت قرمزی، خارش، تورم، ضخیم‌شدن و تیرگی پوست نشان می‌دهد.

وی گفت: معمولاً با برداشتن ناخن مصنوعی، قرمزی، خارش، تورم، ضخیم‌ شدن و تیرگی پوست سریعاً از بین می‌رود ولی چرمی شدن پوست (ضخیم‌شدگی) و عفونت ثانویه ممكن است تداوم پیدا كند؛ علاوه بر آن تغییر رنگ صفحه ناخن بعد از استفاده از ناخن‌های مصنوعی معمولاً به صورت زرد - پرتقالی خواهد بود كه به تدریج تیره‌تر خواهد شد.

این متخصص پوست و مو بیان داشت: مهمترین حلالی كه برای پاك كردن لاك ناخن به كار می‌رود، استون است كه گاهی باعث خشكی زیاد صفحه ناخن و التهاب پوست اطراف ناخن می‌شود؛ توصیه می‌‌شود افراد برای پاك كردن ناخن آن را در محلول گرم حلال (استون) غوطه‌ور كنند؛ به دلیل اینكه این كار باعث جداشدن راحت‌تر ناخن و صدمه كمتر به صفحه ناخن‌ها می‌شود.

امیری اضافه كرد: اخیراً پدهای مخصوصی برای پاك كردن لاك ناخن در بازار موجود است اما این پدها نیز حاوی استون هستند و استفاده از آنها بی‌ضرر نیست و بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد؛ با اضافه كردن موادی مانند پروپیلن گلیكول به استون، شدت خشك‌كنندگی آن بر روی ناخن كاهش پیدا كرده ولی همچنان پاك‌كننده اصلی لاك ناخن، استون است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha