مدیرکل دفتر مدیریت خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت به نکاتی که بیمه‌شدگان باید در خصوص هزینه خسارت متفرقه بدانند اشاره کرد و گفت: پذیرش و رسیدگی به اسناد خسارت متفرقه فقط با ارائه اصل مدارک مقدور است.

بایدها و نبایدهای نحوه دریافت هزینه خسارت متفرقه بیمه‌شدگان بیمه سلامت

سلامت نیوز:مدیرکل دفتر مدیریت خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت به نکاتی که بیمه‌شدگان باید در خصوص هزینه خسارت متفرقه بدانند اشاره کرد و گفت: پذیرش و رسیدگی به اسناد خسارت متفرقه فقط با ارائه اصل مدارک مقدور است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، حنان حاجی محمودی، گفت: در صورت در تعهد نبودن خدمت یا عمل جراحی مثل عمل سزارین بدون اندیکاسیون علمی و یا با میل شخصی،   نزاع، حوادث حین کار در تعهد کارفرما و ... هزینه‌ای از طریق خسارت متفرقه قابل پرداخت نیست.


مدیرکل دفتر مدیریت خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت افزود: دارندگان دفترچه‌های صندوق بیمه همگانی مجاز به استفاده از خدمات مراکز تشخیصی و درمانی طرف قرارداد و غیر طرف قرارداد بخش خصوصی نیستند و باید خدمات خود را از طریق بیمارستان‌های دولتی دانشگاهی دریافت کنند، در غیر این صورت هزینه‌ای بابت خسارت متفرقه پرداخت نمی‌شود.


وی ادامه داد: هزینه تشخیص درمانی بیمه‌شدگان روستایی در صورت رعایت سیستم نظام ارجاع از طریق خسارت متفرقه قابل محاسبه بوده و در غیر این صورت فقط به شرط احراز اورژانسی بودن و با تصمیم کمیته فنی اداره کل مبنی بر منحصر به فرد بودن خدمات قابل محاسبه خواهد بود.


مدیرکل دفتر مدیریت خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت همچنین بیان کرد: افراد در صورت نداشتن بیمه تکمیلی حتی‌الامکان به مراکز طرف قرارداد و ترجیحا دولتی جهت دریافت خدمات بستری مراجعه کنند.


بنابر اعلام روابط عمومی سازمان بیمه سلامت، حاجی محمودی افزود: بیمه‌شدگانی که خدمات بستری و برخی از خدمات سرپایی از قبیل شیمی درمانی، رایوتراپی و ...  را در مراکز غیر طرف قرارداد دریافت کرده باشند و یا اقدام به تهیه لوازم و تجهیزات خارج از بیمارستان‌های غیر دانشگاهی به صورت آزاد کرده باشند، می‌توانند با ارائه مدارک لازم نسبت به درخواست هزینه طبق تعرفه دولتی از واحد خسارت متفرقه اقدام کنند.


وی با تاکید بر اینکه پذیرش و رسیدگی به اسناد خسارت متفرقه فقط با ارائه اصل مدارک مقدور است، افزود: حداکثر مهلت ارسال مدارک جهت دریافت هزینه خسارت متفرقه از زمان ترخیص بیمار از بیمارستان حداکثر شش ماه است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha