دوشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰
کد خبر: 278653

یک مشاور تحصیلی، والدین را مقصران اصلی ترس کلاس‌اولی‌ها از مدرسه می‌داند. جهانگیر مرادی با اشاره به ضرورت آماده سازی کلاس‌اولی‌ها برای حضور در کلاس درس، گفت: خانواده‌ها باید کلاس‌اولی‌ها را از نظر سلامت جسمی و روحی مورد ارزیابی قرار داده تا فرزندانشان را بدون هیچ مشکلی راهی مدرسه کنند.

چگونه کلاس‌اولی‌ها را برای مدرسه آماده کنیم؟

سلامت نیوز : یک مشاور تحصیلی، والدین را مقصران اصلی ترس کلاس‌اولی‌ها از مدرسه می‌داند. جهانگیر مرادی با اشاره به ضرورت آماده سازی کلاس‌اولی‌ها برای حضور در کلاس درس، گفت: خانواده‌ها باید کلاس‌اولی‌ها را از نظر سلامت جسمی و روحی مورد ارزیابی قرار داده تا فرزندانشان را بدون هیچ مشکلی راهی مدرسه کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، مرادی با تاکید بر اینکه والدین نباید فرزندانشان را از درس و مدرسه بترسانند، گفت: پژوهش‌ها نشان می‌دهد والدین به میزان ۸۰ تا ۹۰ درصد در ایجاد ترس از مدرسه رفتن در فرزندانشان مقصر هستند، زیرا آن‌ها با حرف‌ها و رفتارشان زمینه ترس را در کلاس اولی‌ها بوجود می‌آورند.

این مشاور تحصیلی با بیان اینکه والدین باید به گونه‌ای رفتار کنند که فرزندشان از مدرسه رفتن احساس لذت کند، از اولیاء خواست تا با صحبت کردن از خوبی‌های مدرسه رفتن، شرایط را بهگونه‌ای مهیا کنند تا فرزندشان آرزوی مدرسه رفتن داشته باشد، نه اینکه به فکر فرار از مدرسه باشد.

مرادی از والدین کلاس اولی‌ها خوست تا در این روزهای پایانی شهریور ماه به همراه فرزندان خود سری به مدرسه بزنند تا علاوه بر اینکه فرزندشان با مسیر خانه تا مدرسه آشنا شود، مدرسه رفتن هم برایش عادی شود.

وی ادامه داد: اگر والدین بتوانند قبل از شروع سال تحصیلی جدید به صورت رسمی فرزندشان را به مدرسه برده و حدود یک ساعتی او را در مدرسه تنها بگذارند، راحت‌تر می‌توانند زمینه‌های پذیرش مدرسه از سوی فرزندشان را فراهم کنند.

مرادی اضافه کرد: اگر شرایط بگونه‌ای باشد که کلاس اولی‌ها بتوانند وسایل بازی را هم با خود به مدرسه ببرند، راحت‌تر می‌توانند با درس و مدرسه مانوس شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha