سه‌شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۶
کد خبر: 278671

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی با اشاره به سوء استفاده از مُهر پزشکان جهت نسخه کردن برخی داروهای گران قیمت و وارداتی، گفت: جهت جلوگیری از این موضوع، تا پایان امسال همه پزشکان به امضای الکترونیک دسترسی خواهند داشت.

جعل مُهر پزشکان برای نسخه‌ کردن داروهای گران

سلامت نیوز:معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی با اشاره به سوء استفاده از مُهر پزشکان جهت نسخه کردن برخی داروهای گران قیمت و وارداتی، گفت: جهت جلوگیری از این موضوع، تا پایان امسال همه پزشکان به امضای الکترونیک دسترسی خواهند داشت.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر محمد جهانگیری درباره پزشکانی که برخی داروهای وارداتی گران قیمت را نسخه می‌کنند، گفت: تقریباً در هر روز ۳ الی ۴ نامه را ارجاع می‌دهم که پزشکان به ما اطلاع رسانی کردند که از مهرشان سوء استفاده شده است و ما این موضوع را هم از نظر قضایی و هم در حوزه وزارتی پیگیری می‌کنیم.


وی گفت: ساخت یک مُهر کار دشواری نیست و کسانی که بخواهند سوء استفاده کنند، قطعاً از مهر پزشکان هم سوء استفاده می‌کنند.


امضای الکترونیک برای همه پزشکان تا پایان امسال
معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی درباره اقدامات انجام شده جهت جلوگیری از جعل مُهر پزشکان، ادامه داد: ما برای جلوگیری از جعل مهر پزشکان اقدام به ایجاد امضای الکترونیک برای همه پزشکان کرده‌ایم که این موضوع در حال انجام است و تا پایان سال تمام پزشکان به امضای الکترونیک دسترسی خواهند داشت و می توانند نسخه الکترونیک تجویز و امضا کنند.


وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، گفت: در حال حاضر در تمام مراکز ملکی تامین اجتماعی همه نسخه‌ها به صورت الکترونیک امضا می‌شود و دیگر امضای دستی وجود ندارد و به همین دلیل این سیستم کاملاً امن است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha