سه‌شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱

سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه گفت وگوی نمایندگان شهری با دستفروشان آغاز شده و این به معنای به رسمیت شناختن فعالیت آنهاست،‌گفت: در این زمینه باید به راه‌حل مشترک رسید.

به رسمیت شناختن فعالیت دستفروشان در پایتخت

سلامت نیوز:سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه گفت وگوی نمایندگان شهری با دستفروشان آغاز شده و این به معنای به رسمیت شناختن فعالیت آنهاست،‌گفت: در این زمینه باید به راه‌حل مشترک رسید.

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ،علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران در نشست خبری درباره نسبت شهر و محرم اظهار داشت: از دیرباز نسبت معناداری در کشور بین فضای شهری و آئین محرم وجود داشته و جلوه‌های آن هنوز بر جای مانده است.

وی افزود: توسعه فضای عمومی بستری برای این رویدادها باید باشد و ما به این موضوعات توجه داریم بنابراین فعالیت هویت بخش و آیینی را باید در شهر به جریان اندازیم.

* افزایش دو برابری بودجه اربعین در شهرداری

سخنگوی شورای شهر ادامه داد: به مناسبت ایام محرم و اربعین حسینی دو کمیسیون فرهنگی و محیط زیست شورای شهر با دو معاونت خدمات شهری و فرهنگی اجتماعی شهرداری جلساتی گذاشته و مسئولین بهشت‌زهرا، بازرسی و حراست نیز حضور داشته‌اند تا اقدامات لازم جهت خدمت‌رسانی هر چه بهتر به زائرین حسینی انجام گیرد.

اعطا اعلام کرد: بودجه شورای شهر برای ایام اربعین در سال 95 و 96 حدود 5 میلیارد تومان بود اما در دو سال 97 و 98 این میزان افزایش 100درصدی داشته و به 100 میلیارد تومان رسیده است. از طرفی صرفه‌جویی جدی هم مطرح است و کارمندان شهرداری داوطلبانه در کربلا حضور یافته و حق مأموریتی به آنها پرداخت نمی‌شود.

*آخرین جزئیات از مجسمه سرقت‌شده قیصر

سخنگوی شورای شهر درباره سرقت مجسمه قیصر و سوال خبرنگار فارس در این زمینه اظهار داشت: این موضوع اتفاق ناخوشایندی بود که مجموعه یگان حفاظت شهرداری تهران از ستاد کل مأموریت دارد که حفاظت از اموال منقول و غیرمنقول را انجام دهد ولی چون این مجسمه در فضای عمومی شهر بوده محافظت آن را یگان حفاظت شهری بر عهده نداشته است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه مدت‌هاست شاهد سرقت سریالی مجسمه‌های شهری نبوده‌ایم و احساس نمی‌شود چنین موضوعی پیش رو باشد و چنین مشکلاتی ادامه یابد ولی با این وجود سازمان زیباسازی اخیرا با پلیس تهران جلسه‌ای داشته که اقدامات پیشگیرانه و پیگیری‌های جدی‌تری صورت گیرد همچنین در شورای شهر طرحی را تقدم هیأت رئیسه کردیم تحت عنوان تعیین حریم آثار هنری شهر که البته فقط به موضوع محافظت در مقابل سرقت از آثار هنری نمی‌پردازد و موضوعات جامع‌تری در آن وجود دارد.

اعطا بیان داشت: اکنون این طرح ارجاع شده به کمیسیون مشترک حقوقی، شهرسازی و فرهنگی اجتماعی شورای شهر تا اقدامات مؤثر انجام گیرد از طرفی روز گذشته با معاون اجتماعی پلیس تهران تماس داشتم و آنها به صورت جدی پیگیر سرقت مجسمه قیصر هستند.

* امتناع مالک پلاسکو از دریافت پروانه ساخت

سخنگوی شورای شهر درباره ساختمان پلاسکو این که گفته می‌شود مالک برای ساخت جهت دریافت پروانه مقاومت می‌کند، بیان داشت: تردیدی نیست که در این زمینه مالک باید پروانه دریافت کند و شورا و شهرداری بارها این موضوع را اعلام کرده‌انداز طرفی همچون پلاسکو ذی‌نفعان متعدد دارد و باید قبل از ساخت تکلیف آن مشخص شوئ.

وی تصریح کرد: البته با تسامح شهرداری به دلیل گودی که در پلاسکو وجود دارد قرار شده در حد صفر صفر (سطح زمین) عملیات ساختمانی بالا آید ولی بعد از آن باید حتما پروانه دریافت شود در موضوع ساختمان شمالی کسبه توافق ندارند و نارضایتی‌ها وجود داشته که باید مدیریت ذی‌نفعان انجام شود.

وی تأکید کرد: شهرداری و بنیاد مستضعفان باید توافق ذی‌نفعان را مدنظر گیرد و سریع‌تر اقدامات لازم حل و فصل شود همچنین موضوع پارکینگ برطرف شود چرا که این مجموعه 400 وواحدت پارکینگ طبق مصوبه باید برایش تأمین شود. یک طبقه به عنوان شهدای آتش‌نشان فضای یادمانی برای پلاسکو در نظر گرفته شود.

* دستفروشان را به رسمیت می‌شماریم

سخنگوی شورای شهر در مورد سرنوشت دستفروشان گفت: این مسئله موضوع پیچیده‌ای است و شورای شهر مصوبه‌ای در بهمن سال گذشته داشته است ولی شهرداری دیر وارد عمل شد. ما فعالیت دستفروشان را به عنوان موقعیت اجتماعی می‌پذیریم ولی باید زمان، مکان و اینکه چه کسانی باید فعالیت کنند را ساماندهی کرد و همه دستفروشان شناسنامه داشته باشند.

وی عنوان کرد: اگر شهرداری زودتر وارد عمل می‌شد موضوع قابل کنترل بود و مسئله دستفروشان تا حد امروز در مترو شدت نمی‌گرفت.

اعطا تصریح کرد:‌گفت‌وگو مدیران شهری با نمایندگان دستفروشان آغاز شده و این به معنای رسمیت شناختن فعالیت آنهاست که البته باید به راه‌حل مشترک در این زمینه برسیم.وی خاطرنشان کرد: شهرداری باید نظریه‌پردازی نکند و وارد عمل شود به ویژه در موضوع مترو که ایمنی مسافرین نیز مطرح است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha