سه‌شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲

مدیرعامل بانک مسکن ضمن طبیعی دانستن افزایش اجاره‌بها نسبت به سال گذشته، درباره وام اجاره‌ مسکن توضیحاتی ارائه و اعلام کرد که این طرح به پایان تابستان نمی‌رسد؛ چراکه پس از بررسی بانک مرکزی، شورای پول و اعتبار نیز باید آن را تصویب کند.

جزئیاتی درباره وام اجاره مسکن

سلامت نیوز: مدیرعامل بانک مسکن ضمن طبیعی دانستن افزایش اجاره‌بها نسبت به سال گذشته، درباره وام اجاره‌ مسکن توضیحاتی ارائه و اعلام کرد که این طرح به پایان تابستان نمی‌رسد؛ چراکه پس از بررسی بانک مرکزی، شورای پول و اعتبار نیز باید آن را تصویب کند.

به گزارش سلامت نیوز، رحیمی انارکی در گفت‌وگو با ایسنا، درخصوص طرح بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات اجاره بهای منازل مسکونی، اظهار کرد: طرح پیشنهادی خود را به بانک مرکزی داده‌ایم، اما برخی ابهامات در جریان اجرای طرح وجود داشت. به ویژه درباره نوع عقدی که برای پرداخت تسهیلات درنظر گرفته بودیم بانک مرکزی ابهاماتی داشت.

وی افزود: ما برای این تسهیلات، عقد مرابحه در نظر گرفتیم که بانک مرکزی ملاحظاتی روی آن داشت و آن را به ما برگرداند که بررسی انجام و دفاعیات‌مان را ارائه دهیم.

مدیرعامل بانک مسکن همچنین درباره جزئیات شرایط پرداخت این تسهیلات نیز، تصریح کرد: درباره مکانیزم پرداخت این تسهیلات نیز باید بررسی انجام دهیم و زمانی که مشخص شد، آن را اعلام می‌کنیم.

به گفته رحیمی انارکی، در پرداخت این تسهیلات از ابزارهای موجود و مخصوص خود بانک استفاده خواهد شد.

اما وی توضیح جزئیات این موضوع را به زمان نهایی شدن طرح موکول کرد.

مدیرعامل بانک مسکن درباره زمان اجرای این طرح نیز، اظهار کرد: در حال حاضر جلساتی را درباره مباحث فقهی با صاحب‌نظران این حوزه برگزار می‌کنیم و زمانی که از نظر فقهی و شرعی هم ابهامات برطرف شد، نقطه نظرات را مجددا به بانک مرکزی اعلام می‌کنیم.

او تاکید کرد که این طرح به پایان تابستان نمی‌رسد، چراکه پس از بررسی بانک مرکزی، شورای پول و اعتبار نیز باید آن را تصویب کرده و زمان‌بر خواهد بود.

رحیمی انارکی در ادامه در خصوص کاهش قیمت خرید و فروش مسکن و افزایش اجاره بها نیز، گفت: مقاطع اجاره بها سالیانه است، در حالی که کاهش قیمت خرید و فروش نسبت به ماه قبل است و اجاره بها چون مقاطع سالانه دارد، طبیعتا به سرعت آثار کاهش قیمت را نمی‌پذیرد.

وی اضافه کرد: در عین حال افزایش اجاره بها نسبت به سال گذشته نیز طبیعی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha