دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۲
کد خبر: 27872
سلامت نیوز : یك متخصص تغذیه گفت: غذا‌های سرخ شده و غنی از روغن دانش‌آموز را تنبل می‌كند.

مرتضی صفوی در گفت‌و‌گو با فارس اظهار داشت: توجه ویژه به تغذیه دانش‌آموزان در دوران امتحانات بسیار مهم است.

وی بیان داشت: با اینكه درس خواندن نیاز دانش‌آموزان را به انرژی چندان افزایش نمی‌دهد اما استفاده از غذاهای مناسب برای دانش‌آموزان ضروری است.

این متخصص تغذیه افزود: كودكان و نوجوانان و حتی بزرگسالان نیاز دارند كه در طول امتحانات غذاهایی مصرف كنند كه مواد مغذی مورد نیاز بدن آنها را فراهم كند تا بتوانند سریع‌تر فكر كنند و حافظه بهتری داشته باشند.

صفوی اضافه كرد: دانش‌آموزان باید از غذاهایی كه آنها را خواب آلوده می‌كند، پرهیز كنند همچنین بر خلاف تصور بسیاری از مادران مصرف غذاهای چرب و سرشار از روغن برای تقویت ذهن و بدن صحیح نیست.

وی با بیان اینكه غذا‌های سرخ شده و غنی از روغن، دانش‌آموز را تنبل می‌كند، گفت: غذاهای چرب، سرخ شده و پر ادویه به زمان بیشتری برای هضم نیاز دارند؛ دانش‌آموزان نباید پیش از امتحان غذاهای چرب و پر ادویه به مقدار زیاد استفاده كنند.

این متخصص تغذیه بیان داشت: دانش‌آموزان تعداد وعده‌های غذایی خود را افزایش دهند؛ كودكان كه معده كوچكتری دارند در طول روز 5 وعده غذا با حجم كم مصرف كنند همچنین مصرف 2 تا 3 وعده غذای سنگین و حجیم در طول روز باعث خواب آلودگی دانش آموز می‌شود و آنها را بی‌حال می‌كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha