سلامت نیوز :  وزیر بهداشت اعلام كرد كه افراد سیگاری در وزارت بهداشت استخدام نمی‌شوند و بخش‌های خصوصی و دولتی را به خویشتنداری در افزایش تعرفه‌ها قبل از اعلام رسمی تعرفه‌های پزشكی 90 دعوت كرد تا به‎زودی تعرفه‌های جدید اعلام شود.

به گزارش فارس، مرضیه وحید دستجردی در مراسم چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات پزشكی، دندانپزشكی و آزمایشگاهی ایران هلث (Iran Health) كه صبح امروز در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد، اظهار داشت: تعرفه‌های پزشكی باید پس از اعلام نظر شورای عالی بیمه در دولت مطرح و مصوب شود. ضمن اینكه در شورای عالی بیمه خدمات درمانی، وزارت بهداشت رأی زیادی ندارد و در حقیقت یك به 9 است.

وی افزود: اخیراً وزارت رفاه و كار هم ادغام شده‌اند و باید طراحی نوینی برای این شورا انجام شود و وزارت بهداشت نظرات خود را به كارگروه این ادغام خواهد داد.

وحید دستجردی در زمینه تولید برخی داروهای جدید تصریح كرد: برخی از آنها به آزمایش بالینی رسیده‌اند و در حال تولید هستند و ظرف یكی دو ماه آینده به بازار خواهند آمد. همین پنج‎شنبه جلسه‌ای با شركت‌های تولیدكننده داروها داریم كه زمان ورود این داروها به بازار را به ما خواهند داد.

وی گفت: برخی تجهیزات پزشكی امروز مورد حمایت قرار گرفتند و آنهایی كه فناوری بومی داشتند و مورد تأیید بودند جزو مواردی بودند كه مورد حمایت كلان معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری قرار گرفته‌ا‌ند ضمن اینكه برنامه‌هایی در زمینه تولید واكسن آنفلوانزا و سلول‌درمانی را رصد كرده‌ایم.

وزیر بهداشت خاطرنشان كرد: كارهای بسیاری بزرگی در زمینه دارو و تجهیزات پزشكی در شرف انجام است و داروهایی مانند داروهای ضدسرطان و درمان بیماری‌های ریوی و آسم و درمان نازایی هستند كه در زمان مناسبی اعلام می‌شود.

وی در پاسخ به این مطلب كه برخی از بیمارستانهای خصوصی قبل از اعلام رسمی تعرفه‌ها اقدام به بالابردن تعرفه‌های پزشكی كرده‌اند، گفت: این بیمارستان‌ها باید صبر كنند تا تعرفه‌ها اعلام شود. هرسال تعرفه‌ها در فروردین و اردیبهشت تصویب و عملی نمی‌شد لذا این بخش‌ها خویشتنداری لازم را داشته باشند.

وحید دستجردی در خصوص هفته مبارزه با دخانیات نیز گفت: قوانین مبارزه با دخانیات در كشور به خوبی مصوب شده است اما دستگاه‌های نظارتی باید در این زمینه فعال‌تر شوند و با افراد خاطی برخورد كنند.

وی گفت: در وزارت بهداشت در گزینش‌ها حتماً كسانی كه استعمال دخالت دارند رد می‌شوند و در بخش دانشجویی، دانشجویانی كه استعمال دخانیات داشته باشند محرومیت از تحصیل پیدا می‌كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha