چهارشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰
کد خبر: 278773

محققان آلمانی با همکاری محققان آمریکایی دستگاهی برای معاینه گوش ابداع کرده‌اند که امواج سونوگرافی منتشر می‌کند؛ این دستگاه با تجزیه و تحلیل پژواک‌ها در مدت چند ثانیه عفونت گوش و یا شدت آن را نشان می‌دهد.

تشخیص عفونت گوش با سونوگرافی

سلامت نیوز:محققان آلمانی با همکاری محققان آمریکایی دستگاهی برای معاینه گوش ابداع کرده‌اند که امواج سونوگرافی منتشر می‌کند؛ این دستگاه با تجزیه و تحلیل پژواک‌ها در مدت چند ثانیه عفونت گوش و یا شدت آن را نشان می‌دهد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،پزشکان اکنون با استفاده از ابزاری به نام «اتوسکوپ» به صورت بصری عفونت‌های گوش میانی را بررسی می‌کنند. اکنون محققان نسخه‌ای از این ابزار را ابداع کرده‌اند که امواج «اولتراسوند» یا «سونوگرافی» منتشر می‌کند و گفته می‌شود که بهتر از اوتوسکوپ‌های معمولی کار می‌کند.

به گزارش پایگاه اینترنتی نیواطلس، این فناوری که با همکاری محققان موسسه «فرانهوفر» در آلمان و شرکت فناوری‌های پزشکی «اوتونکسوس» در آمریکا ابداع شده است، به پزشکان اجازه می دهد که همانند اتوسکوپ های معمولی داخل گوش بیمار را با دقت معاینه کنند اما در عین حال دارای خصیصه اضافه‌ای است که با استفاده از یک مبدل خاص پالس‌های سونوگرافی منتشر و  پژواک آنها را از پرده گوش بیمار دریافت می کند.


سپس ماهیت این پژواک‌ها توسط یک میکروپردازشگر تجزیه و تحلیل می‌شود و میزان و قوام هر مایعی که ممکن است پشت پرده گوش در گوش میانی وجود داشته باشد، تعیین می‌شود. به این ترتیب این ابزار ابداعی در مدت چند ثانیه اقدام به نمایش خوانشی می کند که وجود عفونت و شدت آن را در صورت وجود داشتن، نشان می‌دهد.آزمایش این ابزار در معاینات بالینی نشان داده است که این ابزار بسیار دقیق است، قرار است نسخه تجاری این اتوسکوپ در مدت چند سال به بازار عرضه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha