سلامت نیوز : رئیس بیمارستان شهید اكبرآبادی گفت: بیمارستا‌های دولتی محیط مناسبی برای زایمان طبیعی مادران ندارند و هر مادر باردار به یك محیط خصوصی برای به دنیا آوردن فرزندش نیاز دارد.

مریم كاشانیان در گفت‌و‌گو با فارس  اظهار داشت: بیمارستان‌های دولتی شرایط ایجاد محیط مناسب برای زایمان طبیعی مادران را ندارند.

وی گفت: دولت از یك سو زایمان طبیعی را تبلیغ می‌كند تا میزان عمل سزارین را در كشور كاهش دهد اما باید دید كه آیا شرایط و محیط مناسبی برای زایمان طبیعی در بیمارستان‌ها به خصوص بیمارستان‌های دولتی وجود دارد یا خیر.

رئیس بیمارستان شهید اكبرآبادی افزود: یك زن باردار برای زایمان نیاز به یك اتاق مجهز دارد همچنین یك ماما باید برای هر مادر باردار اختصاص داشته باشد تا در فرایند زایمان از او حمایت كند و مراقبت‌های لازم را تا به دنیا آمدن نوزاد انجام دهد.

كاشانیان اضافه كرد: در حال حاضر اتاق‌های زایمان اكثر بیمارستان‌های دولتی به جای اینكه یك تخت داشته باشد، چندین تخت دارد و ممكن است كه هر كدام از آنها با یك پرده از یكدیگر جدا شده باشد.

وی بیان داشت: هر مادر باردار به یك محیط خصوصی برای به دنیا آوردن فرزندش نیاز دارد و وجود پرده بین تخت‌ها نمی‌تواند پاسخگوی رفع نیاز مادر باشد.

رئیس بیمارستان شهید اكبرآبادی گفت: ایجاد اتاق‌های زایمان نیاز به بودجه زیادی دارد؛ اگر در یك اتاق مادران باردار دیگری نیز حضور داشته باشند، فریاد مادر در حین زایمان بر اثر درد موجب بروز استرس برای مادری كه بر تخت همجوار قرار دارد، می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha