سلامت نیوز : رییس هیات مدیره انجمن تولیدكنندگان تجهیزات پزشكی، دندانپزشكی و آزمایشگاهی گفت: تعداد زیاد نمایشگاه‌های تجهیزات پزشكی باعث ایجاد مشكلاتی در اقتصاد سلامت و منطقه‌ای برگزار نشدن نمایشگاه‌ها می‌شود.

به گزارش ایسنا، مجید روحی در مراسم افتتاحیه ایران هلث چهاردهم افزود: با توجه به آن كه تجهیزات پزشكی جزو تجهیزات های‌ تك هستند و پس از صنایع نظامی و نفت جایگاه برجسته‌ای پیدا می‌كنند باید در زمینه این گونه صنایع برنامه‌ریزیهای لازم صورت گیرد. در این جهت ادغام نمایشگاه‌ها می‌تواند موثر باشد.

وی خواستار توجه بیشتر مسئولان به تجهیزات پزشكی شد و اظهار كرد: در صورت تحقق این امر جایگاه ایران در زمینه تجهیزات پزشكی ارتقا پیدا می‌كند.

در ادامه این مراسم خیراالله خادم - معاون شركت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران- اظهاركرد:341 شركت در ایران هلث چهاردهم شركت كرده‌اند كه 132 شركت از كشورهای خارجی در این نمایشگاه حضور پیدا كردند این در حالیست كه در سال گذشته پنج شركت خارجی در ایران هلث حضور داشتند اما در حال حاضر 18 كشور در این نمایشگاه حضور دارند.

وی تاكید كرد: شركت كشورهای خارجی نشان دهنده آن است كه با وجود اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه ایران، اقتصاد راه خود را پیدا می‌كند.

وی با تاكید بر ضرورت توجه به صادرات تجهیزات پزشكی اظهار كرد: بازارهای كشورهایی مانند عراق، افغانستان و تركیه بازارهای هدف این نمایشگاه محسوب می‌شوند.

معاون شركت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران افزود: سالیانه بسیاری از بیماران كشورهای همسایه برای درمان به ایران مسافرت می‌كنند چون كشورمان از نظر هزینه و كیفیت خدمات برای آنان باصرفه‌تر است. بنابراین لازم است این بازار را گسترش دهیم. در این جهت لازم است افرادی كه در این زمینه فعالیت می‌كنند به منظور پذیرش یك بیمار در قالب یك تشكل سازماندهی شوند.

خادم در ادامه اظهار كرد: متاسفانه بیماران برخی از كشورهای همسایه به صورت هماهنگ شده به ایران مسافرت نمی‌كنند این در حالیست كه اگر این بیماران به درستی جذب شوند دچار مشكل نمی‌شوند.


وی افزود: برخی از پزشكان ایرانی برای ویزیت بیماران به عراق و افغانستان سفر می‌كنند این در حالیست كه اگر در این زمینه هدفمند عمل كنیم به نتایج بهتری دست می‌یابیم.

وی توصیه كرد: لازم است در كشورهای هدف به صورت مشترك سرمایه‌گذاری كنیم چرا كه كشورها برای تامین نیازهای خود از طریق توسعه پولی و سرمایه‌گذاری عمل می‌كنند بنابراین اعزام هیات‌های اقتصادی بازار هدف همواره در دستور كار باشد.

وی با بیان اینكه شركت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران سالانه بیش 60 نمایشگاه برگزار می‌كنند، گفت: ما آمادگی برگزاری نمایشگاه‌های متعدد در نمایشگاه‌های تخصصی بین‌المللی در كشورهای مختلف را داریم و50 درصد از هزینه‌های حضور شركتها در نمایشگاه‌ها را از قبل دریافت نخواهیم كرد.

در ادامه این مراسم كیومرث كرمانشاهی - معاون كمك‌های تجاری سازمان توسعه تجارت - اظهار كرد: حدود 650 میلیون دلار سالانه دارو صادر و یك میلیارد و 150 میلیون دلار صادرات كل بخش دارویی است. هر سال 850 میلیون دلار تجهیزات پزشكی و 100 میلیارد دلار دارو وارد كشور می‌شود. این در حالیست كه سالانه 5/11 میلیون دلار تجهیزات پزشكی از ایران به كشورهای دیگر صادر می‌شود.

در ادامه این مراسم دكتر محمد مهدی گلمكانی- مدیر كل سلامت شهرداری تهران - اظهار كرد: تلاش كرده‌ایم در شهر به نیازهای اساسی شهروندان توجه شود و مشاركت مردم را در سلامت جذب كنیم.

وی در پایان گفت: در 374 محله شهر تهران خانه سلامت وجود دارد كه مردم و بخش‌های مرتبط با سلامت در آن فعال هستند البته در این خانه‌ها به سلامت اجتماعی بیشتر توجه می‌شود. تلاش كرده‌ایم از ظرفیت دانشگاه‌ها و مراكز علمی تحقیقاتی استفاده كنیم و به مناطق محروم نیز خدمات رسانی كنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha