رییس سازمان غذا و دارو گفت: به منظور انسجام یافتن نمایشگاه‌های تجهیزات پزشكی خواستار تشكیل موسسه‌ای برای تاثیرگذاری بر بازارهای جهانی هستیم.


به گزارش ایسنا دكتر احمد شیبانی گفت: در این موسسه، اتحادیه‌ها، انجمن‌ها و سندیكاهای فعال در حوزه تجهیزات پزشكی و دارویی می‌توانند عضو شوند و با ایجاد نوعی هماهنگی بر بازارهای جهانی تاثیربگذارد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار كرد: ادغام صنایع دارویی و تجهیزات پزشكی از ویژگی‌های ایران هلث چهاردهم است.

رییس سازمان غذا و دارو گفت: تلاش می‌كنیم سازمان صنایع دارویی و تجهیزات پزشكی دغدغه‌ای به غیر از تولید و صادرات نداشته باشند. به همین منظور رویه‌های اداری را تسهیل می‌كنیم.

وی درباره سیاست سازمان غذا و دارو در زمینه دارو گفت: حمایت از تولید و مدیریت واردات سیاست ما است. در این زمینه تلاش كرده‌ایم به یك برنامه زمانبندی شده برخی داروها را در داخل كشور تولید كنیم. علاوه بر آن در مدت زمان بسیار كوتاهی كارخانه‌های جدید راه‌اندازی كرده‌ایم.

رییس سازمان غذا و دارو تاكید كرد: جایگاه خاصی را برای تجهیزات پزشكی قائل هستیم و امیدواریم بتوانیم سیاست‌های دارویی را در زمینه تجهیزات پزشكی نیز اعمال كنیم.

وی با اشاره به اعطای جایزه ملی غذا و دارو اظهار كرد: اعطای این جایزه را از سال گذشته راه‌اندازی كرده‌ایم و به شركت‌هایی كه در زمینه خدمات و تولید دارویی شرایط مناسبی دارند این جایزه را اهدا می‌كنیم. البته قصد داریم این جایزه را به تجهیزات پزشكی نیز اهدا كنیم؛ چرا كه این كار یكی از روشهای تسهیل صادرات است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha