استاد دانشگاه علوم پزشكی تهران گفت:‌ متاسفانه پزشكان متخصص داخلی، جایگاه مناسبی در كشور نداشته و شرایط موجود در كشور موجب قرارگیری این گروه در سطح پزشك عمومی شده است.


سلامت نیوز : استاد دانشگاه علوم پزشكی تهران گفت:‌ متاسفانه پزشكان متخصص داخلی، جایگاه مناسبی در كشور نداشته و شرایط موجود در كشور موجب قرارگیری این گروه در سطح پزشك عمومی شده است.
دكتر شكوه اقدس محامدی،استاد دانشگاه علوم پزشكی تهران درگفتگو با باشگاه خبرنگاران اظهار داشت:متخصصان داخلی با گذراندن 4 سال پس از دوره پزشكی عمومی،به جایگاه پزشك متخصص داخلی دست پیدا می كنند؛ولی متاسفانه شرایط موجود دركشور وضعیت نامناسبی برای این گروه ایجاد كرده و موجب شده كه متخصصان داخلی هم راستای پزشك عمومی قرار گیرند.

وی عنوان كرد:امروزه پذیرش دانشجوی رشته پزشكی نسبت به جمعیت كشور بالاتر ازحد متوسط است كه این موضوع موجب شده تا فارغ التحصیلان این رشته بیش از نیاز جامعه باشند.

استاد دانشگاه علوم پزشكی تهران در ادامه گفت:‌امروزه پزشكان متخصص داخلی در كشور تفاوتی با پزشكان عمومی ندارند و این مسئله یك مشكل عمده برای متخصصان داخلی كشور محسوب می شود.

كیفیت داروهای داخلی به سطح كاملا استانداردی دست نیافته است

وی در ادامه با بیان اینكه پزشكان متخصص داخلی كشور از سطح علمی بالایی برخوردارند، اظهار داشت:این حوزه از رشته پزشكی باید تا حدی تقویت شود كه كشور ما از ورود داروها و وسایل و تجهیزات خارجی بی نیاز شود.

محامدی با اشاره به اینكه كیفیت داروهای داخلی به سطح كاملا استانداردی نرسیده است بیان داشت:با توجه به این موضوع پزشكان ترجیح می دهند؛داروهای خارجی را برای درمان بیمار تجویز كنند.

استاد دانشگاه علوم پزشكی تهران در پایان خاطرنشان كرد:گروه داخلی بیشترین داروهای وارداتی به كشور ازجمله داروهای ضد سرطان،داروهای مصرفی برای بیماران آسم و داروهای خوراكی بیماری دیابت را به خود اختصاص می دهند كه با افزایش كیفیت داروهای تولید داخل، می توانیم از ورود داروهای خارجی اجتناب كرده و به اقتصاد كشور نیز كمك كنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha