عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی جندی ‌شاپور اهواز گفت: میوه نقش مهمی در سلامت بدن دارد و به همین دلیل لازم است مصرف روزانه 2 تا 4 واحد از انواع میوه‌ها در برنامه غذایی افراد قرار گیرد.

سلامت نیوز : عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی جندی ‌شاپور اهواز گفت: میوه نقش مهمی در سلامت بدن دارد و به همین دلیل لازم است مصرف روزانه 2 تا 4 واحد از انواع میوه‌ها در برنامه غذایی افراد قرار گیرد.

دكتر رضا امانی در گفت‌وگو با ایسنا ، اظهار كرد: میوه‌ها دارای ارزش تغذیه‌ای بسیار زیادی هستند و باید حتما در برنامه غذایی روزانه افراد قرار گیرند. میوه‌ها به دلیل دارا بودن ویتامین C و املاحی مانند پتاسیم و تركیبات آنتی‌اكسیدانی بسیار برای بدن مفید هستند.

وی افزود: در فصل تابستان و با گرم شدن هوا، مقدار زیادی آب و املاح بدن مانند پتاسیم از طریق تعریق از بدن دفع می‌شود و برای جبران آن، باید از انواع میوه‌ها استفاده كرد.

امانی تصریح كرد: رنگدانه‌های كاروتینوئید منابع مهم آنتی‌اكسیدان به شمار می‌آیند كه مصرف آنها در پیش‌گیری از آسیب‌های ناشی از سموم، روند اكسیداسیون چربی‌های مضر، پیش‌گیری از روند سرطان‌زایی و بیماری‌های قلبی و عروقی موثر است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی جندی‌شاپور اهواز خاطرنشان كرد: ویتامین C موجود در میوه‌ها علاوه بر اثر آنتی‌اكسیدانی در افزایش توان سیستم دفاعی بدن و پیش‌گیری از ابتلا به بیماری‌ها موثرند. مصرف میوه‌های حاوی ویتامین C در كاهش ابتلا به آنفلوآنزا نیز نقش موثری دارد.

این متخصص تغذیه ادامه داد: میوه‌ها دارای مقادیری فیبر محلول هستند و به همین دلیل می‌توانند در كاهش چربی و قند خون موثر باشند. در الگوی تغذیه‌ای سالم مصرف 200 تا 400 گرم میوه در روز توصیه می‌شود. همچنین بهتر است در مصرف میوه‌ها، تنوع نیز رعایت شود.

امانی گفت: هنگام خرید میوه باید به تازه بودن آن توجه شود؛ هرچه میوه پررنگ‌تر باشد، دارای ارزش غذایی بیشتری است.

وی با اشاره به فواید مصرف توت، افزود: میوه توت دارای بیشترین میزان آنتی‌اكسیدان در مقایسه با دیگر میوه‌هاست و به همین دلیل مصرف آن توصیه می‌شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی جندی‌شاپور اهواز تاكید كرد: روزانه باید مصرف 2 تا 4 عدد میوه در برنامه غذایی قرار گیرد. همچنین پیش از مصرف، باید میوه‌ها با دقت بیشتری شسته شوند و می‌توان در این زمینه از شوینده‌های مناسب هم استفاده كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha