سه‌شنبه ۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷
کد خبر: 278895

در این مقاله روش هایی برای تقویت میل جنسی، بدون توسل به دارو را بیان می کنیم.

چگونه میل جنسی مان را زیاد کنیم؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تایم، بسیاری از زوجهای جوان به دلیل عدم آشنایی و در پاره ای از موارد نبود آگاهی کافی درباره نحوه برخورد با روابط عاطفی و زناشویی بین همسران ، با مشکلاتی مواجه هستند، که متاسفانه این مشکلات در برخی از موارد تبدیل به بحران های خانوادگی می شود که آثار آن در معضلاتی همچون افزایش آمار طلاق در جامعه ، تنوع طلبی جنسی و.... قابل مشاهده می باشد .

آیا بتازگی متوجه کاهش میل جنسی خود شده اید؟ اگر این چنین است، شما تنها نیستید چرا که بسیاری از افراد با این مشکل مواجه هستند. برخی از مردم آن را یک مشکل جسمی میدانند، اما اینگونه نیست. این مشکل را می توانید به سادگی با چند تغییر در شیوه زندگی به آسانی حل کنید.

تحقیقات نشان می دهد که نزدیک به یک سوم زنان و 15 درصد از مردان تمایلی به داشتن رابطه جنسی منظم ندارند؛ اما کارهایی وجود دارد که می‌توانید برای بازگرداندن این احساس به زندگی جنسی خود انجام دهید؛ میل جنسی خود را با این تغییرات سبک زندگی مورد تایید متخصصان شروع کنید.

زمانی را برای بودن باهم اختصاص دهید؛ با بیرون رفتن از خانه برای یک قرار قدیمی، عشق خود را دوباره زنده کنید؛ فقط رفتن به سینما یا بیرون رفتن برای شام می تواند جرقه ای را که در اولین ملاقات احساس کردید دوباره روشن کند.

لیا میلهایزر، MD، مدیر برنامه پزشکی جنسی زنان در بیمارستان و کلینیک استنفورد، می‌گوید: «اگر استخدام یک پرستار بچه خیلی گران است، از دوستانتان بخواهید یک شب پرستار بچه شما بشوند. به احتمال زیاد، آنها نیزدر برخی مواقع به یک شب بیرون رفتن نیز نیاز خواهند داشت!»

تغییرات هورمونی تاثیر زیادی بر میل جنسی شما می گذارد. قرص‌های ضدبارداری می‌توانند یکی از بزرگ‌ترین مقصران کاهش میل جنسی باشند: آنها می‌توانند تولید تستوسترون در بدن شما را کاهش داده و به نوبه خود میل جنسی را به پایین ترین سطح خود برسانند.

برخی از انواع قرص های ضد بارداری حتی ممکن است باعث درد در هنگام رابطه جنسی شوند.

حتی اگر از روش های کنترل بارداری استفاده نمی کنید، آگاهی از وضعیت هورمونی خود می تواند به شما در کنترل میل جنسی کمک کند. پرولاکتین، هورمون شیردهی، استروژن و تستوسترون را در زنان شیرده کاهش می دهد که می تواند عدم تعادل هورمونی ایجاد کند. علاوه بر این یائسگی می تواند باعث کاهش تستوسترون و استرادیول، نوعی استروژن در بدن شود.

جدای از قرص های ضد بارداری، داروهای فشار خون بالا، بیماری ریفلاکس معده به مری (GERD)، اضطراب و افسردگی نیز می توانند باعث کاهش میل جنسی شوند. دکتر Millheiser می‌گوید: «اگر دارویی محتمل‌ترین مقصر است، نگرانی خود را با پزشک تجویزکننده در میان بگذارید. ممکن است درمان دیگری با عوارض جانبی کمتر به شما پیشنهاد کند.»

اگر شما و شریک زندگیتان هر دو به طور تمام وقت کار می کنید، تقسیم کار خانگی را برابر نگه دارید و اطمینان حاصل کنید که یک شریک تمام بار را به دوش نمی کشد، این تقسیم کار در خانه، باعث می شود که هردوی شما هم در اتاق خواب و هم در بیرون آن خوشحال تر باشید.

بچه ها را با قفل کردن در اتاق خواب در شب بیرون اتاق خوابتان نگه دارید. ممکن است کمی طول بکشد تا این عادات را ترک کنید و آنها نیز بتوانند تنها خوابیدن را یاد بگیرند، اما این کار به نفع شما است و دوباره رختخواب شما را آرام تر وعاشقانه تر می کند.

رابطه جنسی را به لیست کارهای خود اضافه کنید

ما قرار ملاقات با دکتر، جلسات کاری و زمان نوشیدنی با دوستان را برنامه ریزی می کنیم، پس چرا رابطه جنسی را در برنامه روزانه خود نداشته باشیم؟ اختصاص یک زمان خاص به دیگر افراد و برنامه ریزی برای داشتن رابطه جنسی با همسرتان به این معنی است که متعهد به داشتن یک زندگی جنسی فعال هستید. به این ترتیب، شما مجبور خواهید بود که قرار ملاقات را حفظ کنید و کمتر بهانه‌جویی کنید.

بیشتر بدانید : چرا میل جنسی من بالا است؟

از روان کننده استفاده کنید

اگر رابطه جنسی برای شما دردناک باشد، ایجاد و حفظ روحیه برای برقراری رابطه جنسی تقریباً غیرممکن است ، اما لازم نیست که اینطور باشد.

یکی از دلایل اصلی احساس درد در طول رابطه جنسی خشکی است. دکتر میلهایزر می گوید: «اگر خشکی واژن باعث درد در حین مقاربت می شود، سعی کنید از یک روان کننده جنسی مبتنی بر سیلیکون یا یک مرطوب کننده واژن استفاده کنید. روان کننده های سیلیکونی نسبت به روان کننده های مبتنی بر آب ماندگاری و مرطوب کنندگی بیشتری دارند. اگر روان کننده این وضعیت را بهبود نمی بخشد، ممکن است بخواهید با یک متخصص زنان مشورت کنید تا ببینید آیا درمان با استروژن واژینال گزینه ای مناسب برای شما است یا خیر.

استرس را قبل از رابطه جنسی از بین ببرید

عوامل استرس زای روزمره مانند شغل شما، نمرات فرزندانتان و مشکلات خانوادگی و ... تأثیر قوی تری از آنچه تصور می کنید بر زندگی جنسی شما می گذارند. استرس باعث می شود که بدن شما هورمون کورتیزول بیشتری تولید کند که بدن شما در دوز پایین به آن نیاز دارد، اما زمانی که بدن بیش از حد این هورمون را تولید می کند، می تواند میل جنسی را سرکوب کند.

قبل از اینکه بخواهید رابطه جنسی را آغاز کنید، یک راه آسان برای پاک کردن ذهن خود و از بین بردن استرس پیدا کنید، خواه حمام طولانی باشد یا ورق زدن و مطالعه یک کتاب خوب.

بیشتر بدانید : دلایل کاهش میل جنسی در مردان و زنان

غذای سالم بخورید

پیروی از یک رژیم غذایی سالم برای قلب می تواند به شما کمک کند میل و شور جنسی خود را افزایش دهید. مطالعه ای که در مجله پزشکی جنسی منتشر شد، ارتباط بین کلسترول بالا و زنانی که در برانگیختگی و ارگاسم مشکل دارند را نشان داد. هنگامی که کلسترول در رگ ها جمع می شود، جریان خون را سخت تر می کند. در ناحیه لگن گردش خون با مشکل مواجه می شود که می تواند منجر به احساس کمتر در اندام تناسلی شود و رسیدن به ارگاسم را دشوارتر کند.

با مصرف میوه ها و سبزیجات و کاهش چربی حیوانی و فرآورده های شیر کامل، سطح کلسترول خود را کاهش دهید.

مکمل های جنسی بخورید

تعداد فزاینده ای از تحقیقات نشان می دهد که ویتامین ها و اجزای خاصی می توانند عملکرد و میل جنسی را تقویت کنند. آووکادو، بادام، توت فرنگی و صدف تنها چند خوراکی هستند که ممکن است خلق و خو را ایجاد کنند.

رابطه خود را بررسی کنید

میل جنسی بیش از حد پایین ممکن است نشانه ای از مشکلات گسترده تر در روابط شما باشد. این مشکلات می تواند نارضایتی به خاطر بسیاری از مسائل جزئی باشد. دکتر میلهایزر توصیه می کند: «اگر کیفیت رابطه به کمک حرفه ای نیاز دارد، یک مشاور خانواده پیدا کنید؛ اگر موضوع رابطه فقط به رابطه جنسی مربوط می شود، به دنبال یک درمانگر جنسی حرفه ای باشید.»

با هم به پیاده روی بروید

علایقتان را با هم به اشتراک بگذارید و در کنار هم ورزش کنید یا بدوید یا یک کار هیجان انگیز انجام دهید. این کار می تواند ارتباط عاطفی شما و احساس حمایت میلی را تقویت کند. در یک مطالعه منتشر شده در مجله شخصیت و روانشناسی اجتماعی، زوج هایی که درگیر فعالیت های جدید و هیجان انگیز بودند، از روابط خود رضایت بیشتری داشتند.»

ورزش کنید و فعالیت بدنی داشته باشید

استرس کمتر، خلق و خوی بهتر و عزت نفس بالاتر همگی از مزایای ورزش برای سلامتی هستند و با هم می توانند میل جنسی شما را افزایش دهند. در واقع، یک مطالعه اخیر نشان داد که زنانی که داروهای ضد افسردگی مصرف می‌کنند ، کاهش میل جنسی (یک عارضه جانبی رایج) را تجربه می‌کنند، با انجام سه جلسه 30 دقیقه‌ای تعریق در هفته، می توانند رضایت جنسی خود را بهبود ببخشند.

روش دیگر برای افزایش میل جنسی انجام ورزش kegel است، که باعث تقویت ماهیچه های لگن و کمک به پیشگیری از مشکلات پروستات مردان و بی اختیاری در زنان است.

به بدن خود گوش دهید

گاهی اوقات، میل جنسی پایین یکی از نشانه های یک مشکل پزشکی بزرگتر است؛ بنابراین اگر همراه با میل جنسی پایین خود متوجه افزایش وزن، خشکی پوست، ریزش مو و خستگی شدید شُدید، آن را نادیده نگیرید. ممکن است شما جزو آن دسته از افرادی باشید که ناآگاهانه از مشکل تیروئید رنج می برند.

یک آزمایش خون ساده مشکلات پزشکی شما را تشخیص داده و تایید می کند؛ شما می توانید این مشکلات را به سادگی با دارو درمان کنید. فراموش نکنید که میل جنسی کم با سایر اختلالات پزشکی از جمله افسردگی و خستگی مزمن نیز مرتبط است.


تقویت میل جنسی با مصرف میوه

مطالعات نشان می دهد که خوردن میوه می تواند به افزایش سوخت و ساز بدن کمک کند. بنابراین میوه ای که سرشار از ویتامین E هستند جریان خون را افزایش می دهند . میوه هایی مانند کیوی، انبه، موز و انار که سرشار از آنتی اکسیدان هستند ، نه تنها شما را سالم نگه می دارد بلکه باعث افزایش میل جنسی هم می شود. بنابراین به جای دسر مورد علاقه یک کاسه میوه های تازه در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید.

تقویت میل جنسی با پوشیدن لباس قرمز

افزایش میل جنسی شما و جلب توجه شوهر با پوشیدن لباس قرمز و یا یک لباس قرمز ، به دلیل برخی از مطالعات نشان داده اند که رنگ قرمز نه تنها اعتماد به نفس را در زنان افزایش می دهد، بلکه باعث تقویت میل جنسی در مردان می شود.



تقویت میل جنسی با ارسال پیامکهای عاشقانه به همسر

به همسرتان در طول روز پیام های متنی عاشقانه بدهید. این باعث افزایش هورمون میل جنسی مانند دوپامین، سروتونین و تستوسترون راتقویت کند، و به محض دیدن شما میل جنسی همسر افزایش یافته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha