در آستانه نزدیک شدن به فصل بازگشایی مدارس و افزایش خرید لوازم‌التحریر، پلیس فتا نسبت به احتمال کلاهبرداری در پوشش فروش آنلاین لوازم التحریر هشدار داد.

هشدار جدی در مورد خرید اینترنتی لوازم التحریر

سلامت نیوز: در آستانه نزدیک شدن به فصل بازگشایی مدارس و افزایش خرید لوازم‌التحریر، پلیس فتا نسبت به احتمال کلاهبرداری در پوشش فروش آنلاین لوازم التحریر هشدار داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،سودجویان و مجرمان در ایام مختلف و به بهانه‌های گوناگون به دنبال کلاهبرداری و انجام اعمال مجرمانه خود هستند و این بار نیز ممکن است در آستانه بازگشایی مدارس و افزایش خرید لوازم التحریر، دست به اقدامات مجرمانه به خصوص در فضای مجازی بزنند. در این شرایط ممکن است افراد سودجو با اعلام قیمت‌های بسیار پایین‌تر از قیمت بازار برای لوازم التحریر و انتشار تبلیغات آن در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، شهروندان را اغفال کرده و با هدایت آنان به صفحات جعلی و فیشینگ اطلاعات حساب بانکی آنها را سرقت کرده و از آنان کلاهبرداری کنند. 


در گذشته نیز مواردی بوده که برخی از مجرمان سایبری با راه‌اندازی کانال‌ها و صفحاتی در شبکه‌های اجتماعی به بهانه‌های مختلف مانند تخفیف ویژه دانش‌آموزی، فروش لوازم‌التحریر  مبالغ هنگفتی را  از کاربران کلاهبرداری کرده اند. در همین راستا نیز پلیس فتا به شهروندان هشدار داده که برای انجام خریدهای اینترنتی از جمله خرید لوازم التحریر به سایت‌های مجاز و شناخته شده که دارای ای-نماد یعنی نشان تجارت الکترونیک هستند، مراجعه و از اعتماد به صفحات و سایت‌های ناشناخته خودداری کنند چراکه کلاهبرداران اینترنتی با جعل درگاه بانک‌ها، اقدام به سرقت اطلاعات حساب و برداشت از آن می کنند.


همچنین در برخی از موارد، سودجویان با اعلام شماره کارت از مشتریان خود می‌خواهند که مبلغ را به حسابشان واریز و طی مثلا ۷۲ ساعت کالا را در آدرس پستی خود دریافت کنند که در اینگونه موارد نیز اگر فروشنده ناشناس است، لازم است که شهروندان از واریز وجه خودداری کنند و همزمان با تحویل کالا و بررسی اصالت آن، پول را تحویل دهند یا به حساب فروشنده واریز کنند.


شیوه دیگر کلاهبرداری نیز با سوءاستفاده از احساسات شهروندان است. در این شیوه افراد به بهانه‌هایی نظیر خرید لوازم‌التحریر برای کودکان و دانش آموزان محروم و ... اقدام به دریافت وجه از شهروندان می‌کنند که در این خصوص نیز کاربران باید تنها به خیریه‌ها و موسسات معتبر و افرادی که دارای شناخت کافی از آنان هستند، اعتماد و از واریز وجه برای افراد غریبه خودداری کنند.


مرکز اطلاع رسانی پلیس فتا با تایید این موارد از شهروندان خواست که در صورت مواجهه با چنین موارد سودجویانه و مجرمانه‌ای حتما مراتب را به پلیس فتا اطلاع دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha