سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۰
کد خبر: 27892
سلامت نیوز : پزشكان هشدار دادند چاقی می‌تواند خطر ابتلا به سرطان پروستات را در مردان تشدید كند.

به گزارش ایسنا، متخصصان مركز پزشكی دانشگاه دوك در آمریكا اعلام كرده‌اند كه مردان چاق در مقایسه با مردان لاغر بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان پروستات هستند و در صورت ابتلا به این سرطان نیز بیماری آنها وخیم‌تر می‌شود.

به گزارش شبكه خبری ان‌بی‌سی، متخصصان تاكید كردند این خطر حتی پس از این كه فرد مبتلا برای سركوب رشد تومور تحت هورمون درمانی قرار گرفت همچنان برای بیماران چاق وجود خواهد داشت.

این متخصصان با سرپرستی دكتر كریستوفر جی كیتو، متخصص اورولوژی در این مركز پزشكی پس از مطالعه روی 287 مرد مبتلا به بیماری پروستات طی سالهای 1988 تا 2009 میلادی به نتایج فوق دست یافتند.

در این بیماران، سرطان دوباره عود كرده بود و آنها همچنین تحت روش درمان «فتر آندروژن» قرار گرفتند. ماده شیمیایی آندروژن در واقع تولید هورمون مردانه تستوسترون را متوقف می‌سازد چون این هورمون در واقع تومورهای پروستات را تشدید می‌كند.

به گزارش ایسنا، نتایج این مطالعه نشان داده است مردان مبتلا به اضافه وزن سه برابر بیشتر در معرض خطر پیشرفت سرطان هستند. همچنین در مردان چاق احتمال پیشروی سرطان پروستات به بافت‌های استخوانی افزایش پیدا می‌كند.

شرح این مطالعه در نشست سالانه انجمن اورولوژی آمریكا ارائه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha