مصرف كورتون در درازمدت باعث بروز آب سیاه می‌شود

۱۳۹۰/۰۲/۲۷ - ۱۳:۱۵ - کد خبر: 27893
سلامت نیوز : یك چشم پزشك گفت: ضربه خوردن و وجود برخی بیماری‌ها چشمی می‌تواند عامل بروز آب سیاه در چشم باشد.

دكتر بشارتی در گفت‌وگو با ایسنا ، گفت: مصرف داروهایی همچون كورتون و بتامتازون در درازمدت به صورت خوراكی، حتی اشتنشاقی،‌ تزریقی و... می‌تواند موجبات بیماری آب مروارید و یا آب سیاه در برخی افراد شود.

وی تاكید كرد:‌ این داروها در همه افراد این عوارض را در بر ندارد بلكه درصدی از افراد با میزان متفاوتی تحت تاثیر چنین عوارضی هستند.

وی در ادامه گفت: نور آفتاب نمی‌تواند عامل بروز آب سیاه باشد. عوامل بسیاری همچون فاكتورهای ارثی، بعضی بیماری‌های چشمی، ضربه و ... زمینه ساز ابتلا به این بیماری هستند. ضمن این كه بیشتر عوارض بیماری آب سیاه چشم ناشناخته هستند.

وی همچنین بیشترین سن در معرض خطر ابتلا به بیماری آب سیاه چشم را در افراد بالای 45 سال ذكر كرد.
نظر خود را بنویسید
(ضروری)
(ضروری)
CAPTCHA Imagereload
0.82031s, 18q