سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۶
کد خبر: 27894
سلامت نیوز : عضو هیئت علمی دانشگاه علوم‌پزشكی تهران گفت: آموزش مردم درباره حفظ سلامت در حین سفر ضروری است زیرا همزمان با افزایش سفرها، مخاطرات سلامت در سفر هم افزایش یافته است.

محمدمهدی مظهری در گفت‌وگو با  اظهار داشت: طب سفر برای همه مردم مورد توجه است و با توجه به اینكه در قرن حاضر شاهد افزایش گسترده‌ای در زمینه تعداد مسافران و سرعت و میزان نفوذ سفرها هستیم به همان اندازه، به خطر افتادن سلامت افراد در حین سفر نیز آسان شده و افزایش یافته است.

وی افزود: طب سلامت سفر یكی از موارد مهم ولی فراموش شده سفرهاست و برای مهیاسازی مناسب هر سفر لازم است اطلاعاتی در مورد تاریخچه پزشكی افراد آن محل، مسیر و مقصد، حمل و نقل، هدف و مدت سفر و اطلاعاتی در مورد خطر سلامت به دست آورد.

مظهری با بیان اینكه سفرهای گوناگون نیازمند توصیه‌های پزشكی متفاوت هستند تصریح كرد: افرادی كه قصد مسافرت دارند باید اطلاعات مرتبط با سلامت را به همراه داشته باشند.

نویسنده كتاب سلامت سفر ادامه داد: كتاب سلامت سفر كه بررسی بیماری‌ها و مشكلات مرتبط با مسافرت مانند بیماری‌های انگلی و اسهال، نكات ضروری در مسافرت‌ها به مناطق گرم و مواجهه با گرما و مسافرت به مناطق سرد و مواجهه با سرما، ماشین‌گرفتگی و هواپیمازدگی، تغذیه و بهداشت مواد غذایی در سفر، گزیدگی‌ها، تجهیزات پیشنهادی همراه در مسافرت و كمك‌های اولیه در حوادث جاده‌ای می‌پردازد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha