جمعه‌پور گفت: داروی متادون از حساسیت بالایی برخوردارند و به زودی سازمان غذاودارو گزارش هولوگرام‌دار کردن دارو از تولید تا مصرف را باید اعلام کند.

دارو‌های متادون باید هولوگرام‌دار شوند

سلامت نیوز:جمعه‌پور گفت: داروی متادون از حساسیت بالایی برخوردارند و به زودی سازمان غذاودارو گزارش هولوگرام‌دار کردن دارو از تولید تا مصرف را باید اعلام کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، حمید جمعه‌پور دبیر کمیته درمان و حمایت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر، درباره نشت متادون به بازار سیاه و توزیع آن در داروخانه‌ها اظهار کرد: نشت متادون به بازار سیاه مسئله پیچیده‌ای است و باید توجه داشت که متادون مخدری تحت کنترل است که با تدابیر خاص تهیه، تولید و توزیع می‌شود.


او ادامه داد: نشت متاون به بازار سیاه می‌تواند از چندین منبع باشد چراکه این دارو می‌تواند از بستر کارخانه، شرکت پخش، کمپ‌های ترک اعتیاد و بیمار به بازار سیاه نشت پیدا کند.


دبیر کمیته درمان و حمایت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: یکی از اقدامات ما در کمیته درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر و سازمان غذاودارو در وزارت بهداشت این است که دارو‌های متادون باید هولوگرام‌دار شوند و این دارو از محل تولید تا رسیدن آن به دست بیمار رصد و بررسی شود.
جمعه‌پور تأکید کرد: داروی متادون از حساسیت بالایی در بین مسئولان کشوری برخوردار است و به زودی سازمان غذاودارو گزارش هولوگرام‌دار کردن دارو از تولید تا مصرف را باید اعلام کند.


او درباره توزیع متادون در داروخانه‌ها اظهار کرد: مصوبه جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر نهاد ریاست جمهوری واگذاری توزیع داروی متادون مخدر در داروخانه‌هاست و ما موظفیم این مصوبه را در مسیر ارجاع قرار دهیم و سازوکار‌های آن از مسیر کمیته درمان به ریاست دکتر جان‌بابایی معاون درمان وزارت بهداشت باید دنبال شود.


دبیر کمیته درمان و حمایت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر یادآوری کرد: مصوبه توزیع دارو‌های مخدر به داروخانه‌ها ۸ مرداد ماه تصویب شده است و دو ماه فرصت داریم که نتیجه اقدامات لازم در زمینه اجرای این مصوبه را اعلام و آن را اجرایی کنیم و هفته آینده ستاد درمان مبارزه با موادمخدر در این زمینه برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha