سلامت نیوز : محققان در تازه‌ترین پژوهش‌ها دریافتند انجام بازی‌های رایانه‌ای می‌تواند سرعت بهبود و ترمیم اعضای فلج شده را بعد از سكته مغزی افزایش دهد.

به گزارش  فارس ، محققان در تازه‌ترین پژوهش‌ها دریافتند انجام بازی‌های رایانه‌ای می‌تواند سرعت بهبود و ترمیم اعضای فلج شده را بعد از سكته مغزی افزایش دهد، زیرا بازیابی حركت دست و بازو برای قربانیان سكته مغزی حتی پس از گذشت 6 ماه نیز مشكل است.

به گزارش دیلی ساینس، دانشمندان آمریكایی دریافتند انجام بازی‌های شبیه‌سازی شده و اكشن رایانه‌ای و حتی فیلم‌های سینمایی تولید شده می‌تواند به بازیابی اندام فلج شده بیمار كمك كند.

در حالی كه بسیاری از روش‌های آموزش فعلی در به دست آوردن توانایی حركت دست و بازو متمركز شده است، بازی‌های كامپیوتری و آموزش رباتیك در این روش به طور جداگانه می‌تواند موجب بهبود عملكرد اعضای فلج باشد.

«آلما ماریانز» می‌گوید: پس از تمریناتی حدود 2 یا 3 ساعت در روز و ادامه این تمرینات به مدت 8 روز می‌تواند در بهبود عملكرد دست و بازو موثر باشد. بیمارانی كه چنین بازی‌هایی را انجام می‌دهند به طور متوسط پس از هشت روز 20 تا 22 درصد بهبود پیدا می‌كنند.

سكته مغزی آسیب عصبی حاد ناشی از اختلال خون رسانی به قسمتی از بافت مغز است كه ناشی از انسداد رگ مغزی به وسیله یك لخته خونی یا پارگی یكی از عروق تغذیه كننده آن قسمت بافت مغز است.عوارضی كه بعد از سكته مغزی ایجاد می‌شود بستگی به محل سكته و وسعت بافت‌های گرفتار شده مغز دارد.

عوارض سكته مغزی از عوارض خفیف و گذرا مثل تاری دید تا عوارض فلج كننده دائمی و حتی مرگ را شامل می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha