سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۰
کد خبر: 27897

سرپرست مركز تحقیقاتی - درمانی ناباروری منتصریه دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزایش سن ازدواج و باروری را مهمترین عامل بروز ناباروری اعلام کرد .

سلامت نیوز : سرپرست مركز تحقیقاتی - درمانی ناباروری منتصریه دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزایش سن ازدواج و باروری را مهمترین عامل بروز ناباروری اعلام کرد .
 دکتر نزهت موسوی فر با اشاره به افزایش سن ازدواج در کشور اظهار داشت: سن باروری در زنان از سن 30 سالگی كاهش یافته و از 35 سالگی به سرعت پائین می‌آید، بنابر‌این بارداری قبل از 35 سالگی ساده‌تر و سالم‌تر است.

 عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه از نظر كلی مشكلات نبود باروری در مردان و زنان برابر است اما عامل سن در زنان موثرتر از مردان است افزود: در حال حاضر 10 تا 15درصد زوج ها به مشکلات ناباروری مبتلا هستند .

وی افزایش سن ، عوامل ژنتیکی ، ابتلا به بیماری، عدم تخمک گذاری ، بروز عفونت ها ، اضطراب ، چاقی مفرط عوامل محیطی و شغلی، استفاده از مواد شیمیایی در بلند مدت و استعمال سیگار را از دیگر عوامل تاثیر گذار در باروری زنان و مردان برشمرد.

سرپرست مرکز تحقیقاتی درمانی ناباروری منتصریه مشهد با اشاره به اینکه این مرکز چهارمین مرکز بزرگ و فعال کشور پس از استانهای یزد ، تهران و اصفهان به شمار می رود و علاوه بر خدمات درمانی به زوجهای استانهای مجاور کشور به بیماران خارج از کشور نیز از جمله کشورهای حاشیه خلیج فارس ، عربستان ، عراق ، کانادا و هلند خدمات ارائه می دهد گفت : نتایج عملهای منجر به باروری در این مرکز از استانداردهای بین المللی و اروپایی نیز بالاتر است .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha