سلامت نیوز :  دبیر كمیته ملی شیر مدارس ایران با اعلام پرداخت 30 درصد از باقیمانده بدهی آموزش و پرورش به صنایع شیر تا یكماه آینده گفت: گسترش دامنه توزیع شیر در مدارس در سال تحصیلی آینده، منوط به اختصاص 300 میلیارد تومان اعتبار است.

علیرضا كریمیان در گفت‌وگو با  فارس با اشاره به پایان‌یافتن 70 نوبت توزیع شیر یارانه‌ای در مدارس طی سال تحصیلی جاری اظهار داشت: ممكن است به ندرت مناطقی باشد كه توزیع شیر در آنها به اتمام نرسیده باشد.

وی افزود: در سال تحصیلی جاری تمام دانش‌آموزان «پسر و دختر مقطع ابتدایی و راهنمایی» و دانش‌آموزان «دختر مقطع متوسطه» تحت پوشش طرح توزیع رایگان شیر قرار داشتند؛ علاوه بر آن، در 12 استان كمتر توسعه یافته نیز دانش‌آموزان «پسر مقطع متوسطه» تحت پوشش این طرح قرار گرفته‌اند.

كریمیان ادامه داد: 12 استان كمتر توسعه یافته شامل ایلام، بوشهر، خراسان جنوبی، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، سیستان و بلوچستان، كرمانشاه، كردستان، كرمان، كهگیلویه و بویر‌احمد، لرستان و هرمزگان بوده است؛ همچنین در استان‌های قم، مركزی، گلستان، خراسان شمالی و اردبیل نیز این امكان فراهم شد تا از محل صرفه‌جویی دانش‌آموزان پسر مقطع متوسطه را نیز تحت پوشش طرح توزیع شیر قرار دهند.

* تأكید ستاد هدفمندسازی یارانه‌ها بر گسترش توزیع شیر در مدارس

دبیر كمیته ملی شیر مدارس ایران در رابطه با وضعیت اجرای طرح توزیع شیر در مدارس در سال تحصیلی جدید اظهار داشت: در جلسه اخیر ستاد هدفمندسازی یارانه‌ها با حضور رئیس‌جمهوری این موضوع مورد تأكید قرار گرفت كه آموزش و پرورش دامنه طرح توزیع شیر یارانه‌ای در مدارس را توسعه دهد.

وی تأكید كرد: اگر اعتبارات توزیع شیر افزایش یابد و شرایط نیز مناسب باشد، از تحت پوشش قرار گرفتن تمام جمعیت دانش‌آموزی كشور از جمله پسران مقطع متوسطه استقبال می‌كنیم.

* با 300 میلیارد تومان، تمام دانش‌آموزان را در سال تحصیلی آینده تحت پوشش شیر قرار می‌دهیم

كریمیان با اشاره به اختصاص 200 میلیارد تومان اعتبار در سال تحصیلی جاری برای توزیع شیر یارانه‌ای در مدارس گفت: ادامه اجرای این طرح و تحت پوشش قرار دادن دانش‌آموزان پسر مقطع متوسطه بستگی به قیمت شیر و یارانه‌ اختصاص یافته به آن دارد، چرا كه در حال حاضر وضعیت یارانه شیر مشخص نشده است، هرچند ستاد هدفمندسازی یارانه‌ها اختصاص یارانه به شیر را حداقل برای یك‌ماه آینده مصوب كرده است.

وی عنوان كرد: اگر قیمت شیر در وضعیت فعلی ثابت بماند، در سال تحصیلی 91 ـ 90 با حدود 300 میلیارد تومان می‌توانیم تمام جامعه دانش‌آموزی كشور را تحت پوشش طرح توزیع شیر قرار دهیم و اگر شرایط مالی مناسب باشد، حتی می‌توانیم سرانه شیر دانش‌آموزی را نیز از 70 نوبت بالاتر ببریم.

كریمیان خاطرنشان كرد: با توجه به تأكید مسئولان و به ویژه شخص رئیس جمهوری مبنی بر استمرار و گسترش طرح توزیع شیر در مدارس، در هر صورت جامعه هدف توزیع شیر را كاهش نمی‌دهیم.

* پرداخت 30 درصد از بدهی آموزش و پرورش به صنایع شیر، حداكثر تا یكماه آینده

دبیر كمیته ملی شیر مدارس ایران در ادامه در خصوص وضعیت بدهی آموزش و پرورش به كارخانه‌های تولید‌كننده و توزیع‌كننده شیر مدارس گفت: در روز گذشته 35 میلیارد تومان به استان‌ها ابلاغ كردیم تا در چند روز آینده مطالبات كارخانه‌ها را پرداخت كنند.

وی با بیان اینكه حدود 50 درصد از مطالبات كارخانه‌ها تا پایان سال 89 پرداخت شده است، افزود: با ابلاغ این اعتبار 35 میلیارد تومانی، بیش از 70 درصد بدهی آموزش و پرورش به كارخانه‌های طرف قرارداد پرداخت می‌شود و 30 درصد باقیمانده از مطالبات این صنایع نیز با تخصیص اعتبارات لازم از سوی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری، حداكثر تا یك ماه آینده پرداخت خواهد شد.

كریمیان خاطرنشان كرد: در كارهای اجرایی فراز و نشیب‌هایی پیش می‌آید كه باعث می‌شود تا برخی فرآیند‌ها طولانی شود، از جمله اینكه چون خرید شیر از صنایع لبنی به صورت تدریجی و مرحله‌ای است، پرداخت مطالبات آنها نیز به صورت تدریجی و مرحله‌ای صورت می‌گیرد، اما هدف آموزش و پرورش گسترش تعامل با صنایع لبنی برای اجرای بهتر این طرح است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha