سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۷
کد خبر: 27900

پزشكان در یك مطالعه جدید دریافته‌اند كه تنهایی می‌تواند باعث افزایش وزن و چاقی شود.

سلامت نیوز : پزشكان در یك مطالعه جدید دریافته‌اند كه تنهایی می‌تواند باعث افزایش وزن و چاقی شود.

به گزارش ایسنا، روانشناسان می‌گویند: جهان به دلیل وجود فناوریهایی مثل اینترنت و تلفن همراه به یك دهكده جهانی تبدیل شده است اما بسیاری از مردم دنیا هنوز با تنهایی و نگرانیها و نابسامانی‌های احساسی دست به گریبان هستند كه اغلب به پرخوری و افزایش وزن به طور جدی و خطرناك تبدیل می‌شود.

روزنامه دیلی اكسپرس در این باره گزارش داد: دكتر ماری جو راپینی، روان درمان مركز كنترل وزن متدودیست در شهر هوستون آمریكا در این باره اظهار داشت: مردم وقتی دچار احساس تنهایی و افسردگی می‌شوند به دنبال غذاهایی می‌گردند كه آنان را آرام و راضی كنند. برخی از آنها كم‌كم وزنشان بیشتر می‌شود و از ظاهر خود احساس رضایت و اعتماد به نفس بالاتری پیدا می‌كنند اما در نهایت این افزیش وزن آنها را به افسردگی عمیق‌تر فرو می‌برد.

دكتر راپینی می‌گوید برای انسان بیان كردن خودش، موضوع بسیار مهمی است و برای اشخاصی كه در تنهایی زندگی می‌كند این بیان خود می‌تواند با كشیدن نقاشی‌هایی از چهره خودشان و یا نوشتن احساساتشان، سرودن شعر یا نوشتن داستانهای كوتاهی از شرایط زندگی‌شان صورت گیرد، اما بهترین راهكار صحبت كردن با دیگران و حتی بهتر از آن شركت كردن در فعالیتهای گروهی و دسته جمعی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha