چهارشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱
کد خبر: 279002

تحقیقات جدید حاکی از آن است که دستورالعملهای رژیم فعلی باید مورد بازنگری قرار گیرد تا عادتهای غذایی جمعیتهای مدرن از سراسر جهان را به خود اختصاص دهد. به عنوان مثال، گوشت قرمز و لبنیات فرآوری نشده، باید به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم از نظر قلبی لحاظ شوند.

لبنیات و گوشت برای سلامتی قلب و طول عمر مفید هستند

سلامت نیوز:  تحقیقات جدید حاکی از آن است که دستورالعملهای رژیم فعلی باید مورد بازنگری قرار گیرد تا عادتهای غذایی جمعیتهای مدرن از سراسر جهان را به خود اختصاص دهد. به عنوان مثال، گوشت قرمز و لبنیات فرآوری نشده، باید به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم از نظر قلبی لحاظ شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، محصولات لبنی مانند پنیر و شیر و گوشت غیر فرآوری شده در واقع می توانند باعث سلامت قلب باشند.

مطالعات قبلی  نشان می دهند که یک رژیم غذایی که از گوشت قرمز و لبنیات اجتناب می کند اما سرشار از میوه، سبزیجات ، آجیل و غلات کامل است برای سلامتی قلب بهترین هستند. با این حال، تحقیقات جدید نشان می دهند که ما باید این دستورالعمل ها را اصلاح کنیم.

برای مطالعه  دانشمندان پیوند بین رژیم غذایی و سلامت قلب را تقریباً در ۱۴۰،۰۰۰ فرد سالم، ۳۵-۷۰ ساله، که بیش از ۹ سال از نظر بالینی مورد پیگیری قرار گرفتند، بررسی کردند.

در این مدت، ۶،۸۲۱ نفر در اثر بیماری قلبی و عروقی درگذشتند و ۵ هزار و ۴۶۶ واقعه مهم قلبی و عروقی مانند حمله قلبی، سکته مغزی و نارسایی قلبی را تجربه کردند.

در این مطالعه افرادی که رژیم غذایی با تاکید بر میوه، سبزیجات، آجیل، حبوبات، ماهی، لبنیات و گوشت مصرف می کردند، کمترین خطرات بیماری قلبی عروقی و مرگ زودرس را داشتند.

به طور خاص، در مقایسه با افرادی که کمترین کیفیت را در رژیم غذایی خود داشتند، این افراد با داشتن رژیم غذایی غنی، ۱۱ درصد کمتر احتمال وقوع یک رویداد بزرگ قلبی و عروقی، ۱۷ درصد کمتر احتمال ابتلا به سکته مغزی و ۲۵ درصد کمتر احتمال مرگ به هر دلیلی را داشتند.

علاوه بر این ، یافته ها حاکی از آن است که میزان مصرف کربوهیدرات تصفیه شده باید محدود باشد ، اما ممکن است گوشت قرمز لبنیات و غیر فرآوری شده دارای مزایای سلامتی بسیاری باشند.

منبع: www.medicalnewstoday.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha